שתי חטופות שוחררו משבי חמאס

יהודית רענן (59) ובתה נטלי (18), בעלות אזרחות אמריקנית שנחטפו במהלך הטבח בנחל עוז, שוחררו אתמול מהשבי ברצועת עזה. בתיעוד שפרסם חמאס הן נראו מועברות לידי הצלב האדום, שהסיע אותן למצרים - משם הגיעו לישראל. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם קטע משיחה איתן.
ביידן בקטע משיחתו עם החטופות ששוחררו
(מתוך טוויטר)

תיעוד שחרורן של יהודית ונטלי רענן משבי חמאס

כתב ישראל והמזרח התיכון הוותיק של רשת NBC האמריקנית, מרטין פלטשר, סיפר יממה לפני בשידור כי הוא קרוב משפחתן, ופרץ בבכי.

לפחות 210 שבויים בעזה

אחרי שחרור יהודית ונטלי רענן, עדכן דובר צה"ל כי מספר החטופים המעודכן הוא לפחות 210: "יכול להיות שהמספר הזה ישתנה. מתעדפים את הנושא".
דברי דובר צה"ל, תא"ל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)

קבינט המלחמה קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום

על רקע ההכנות לכניסה הקרקעית, הקבינט המצומצם - בראשות ראש הממשלה - התכנס בפיקוד הדרום. מפקד חיל האוויר: "נחבק את לוחמי הקרקע במטרייה אווירית". במהלך היום נמשך הירי מעזה, ואזעקות נשמעו בגוש דן, בשפלה, באשדוד וביישובי העוטף.
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בתדריך למפקדי טייסות ויחידות בחיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)

מעבר רפיח נפתח לראשונה להכנסת סיוע הומניטרי

אחרי מאמצי ארה"ב ואישור ישראלי, ושעות לאחר שחרור שתי החטופות, נפתח מעבר רפיח לכניסת משאיות סיוע לרצועה. ברצועה טענו כי 20 משאיות עם תרופות, ציוד רפואי ומזון ייכנסו. בישראל הזהירו: אם המשלוחים יגיעו לחמאס - הם יסוכלו. דובר צה"ל התייחס לסיוע ההומניטרי ואמר: "הוא יגיע לדרום הרצועה בלבד, בצפונה ממשיכים בתקיפות".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
יואב גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
גלנט בהערכת מצב בגבול הצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גלנט בצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה"

שר הביטחון אמר כי ארגון הטרור בלבנון החליט להשתתף במלחמה "ומשלם על כך מחירים כבדים". גלנט, שלפי "ניו יורק טיימס" רצה להפתיע את חיזבאללה וטען כי המאמץ הצבאי העיקרי של ישראל היה צריך להתמקד בו, הזהיר: "עלינו להיערך בדריכות לכל אפשרות. אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
סמ"ר במיל' עומר בלוה
(מתוך אתר צה"ל)
תיעוד חיסול בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)


הרוג מטיל נ"ט - שהגיע למילואים מארה"ב

אתמול התרחשו שמונה תקריות לאורך כל גזרת גבול לבנון, כולל ארבעה חיסולי חוליות וסיכול מחבל שחדר לארץ. סמ"ר במיל' עומר בלוה, שהגיע השבוע למילואים מארה"ב, נהרג מטיל נ"ט. גם היום נמשכו חילופי האש: עובדים זרים נפצעו מטיל נ"ט, חוליות מחבלים חוסלו בלבנון.

"פסגת שלום" בקהיר, א-סיסי: "העזתים סובלים והעולם שותק"

מנהיגים מרחבי העולם משתתפים ב"פסגת שלום בינלאומית" במצרים, שבועיים מפרוץ המלחמה. נשיא מצרים: "לא סגרנו את מעבר רפיח, ישראל הפציצה אותו. פתרון הסוגיה הפלסטינית לא יהיה על חשבוננו". עבדאללה מלך ירדן: "מה שקורה בעזה הוא פשע מלחמה". אבו מאזן: "נישאר באדמתנו". מזכ"ל האו"ם על כניסת הסיוע ההומניטרי: "העזתים צריכים הרבה יותר, בואו נשים סוף לסיוט".