חצי יממה לאחר ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון פיטרה את המנכ"ל שלה יגאל סלוביק, היא מעבירה תגובה חריפה ראשונה - בעקבות שלל הפרסומים שלאחר הפיטורים. "אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון. לא נותר לי אלא להצטער על הסגנון ולאחל לסלוביק הצלחה בהמשך הדרך", אמרה השרה שאשא ביטון.
2 צפייה בגלריה
שאשא ביטון וסלוביק
שאשא ביטון וסלוביק
שאשא ביטון וסלוביק
(צילום: קובי קואנקס, מוטי קמחי)
היא ציינה כי החליטה, "בלב כבד אך שלם, לסיים את תפקידו של סלוביק. מפאת כבודו, לא רציתי לקיים דיון פומבי על כך - אך עקב ההשמצות השקריות שמופצות בשעות האחרונות רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף.
"אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה", טענה שאשא ביטון. "לזכותו יאמר כי תחום זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, הוא ייצג את המשרד בדיונים השונים וניתן לו ולצוות המשרד גיבוי מלא מצדי. משרד החינוך מחויב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה באופן הנכון והמקצועי ביותר".
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הבוקר בריאיון לאולפן ynet לסערת פיטורי המנכ"ל. "אין לי שום כוונה להיכנס לעניין המנכ"ל ומה שקורה בתוך משרד החינוך", אמר השר הורוביץ. "אנחנו אמונים על קידום הבריאות ובהקשר הזה החיסונים הם סופר-חשובים ולכן אנחנו מחסנים גם בבתי הספר, זה חלק מהמדיניות שלנו לחסן כמה שיותר כי זה הדבר הכי טוב למאבק במגפה".
הורוביץ סירב לענות ישירות לשאלה על פיטורי סלוביק על ידי שאשא ביטון, ואמר: "לגבי שרת החינוך צריך לשאול את שרת החינוך. אני כשר בריאות אומר את זה בצורה הכי ברורה - אני עושה כל מה שאני יכול ואפילו יותר מזה כדי לחסן בכל מקום וכמה שיותר. שיעור החיסון נמוך מדי, זה נכון, ולכן המאמץ שלנו".
2 צפייה בגלריה
מכתב הפיטורין שקיבל יגאל סלוביק
מכתב הפיטורין שקיבל יגאל סלוביק
מכתב הפיטורים
פיטורי סלוביק התקבלו בתדהמה במשרד החינוך, על אף שרבים אמרו כי מדובר היה בעניין של זמן בלבד. בין השניים היו חיכוכים רבים - ומקורביו של סלוביק טוענים שלא פעם שמע המנכ"ל על החלטותיה מצד עובדי המטה, דבר שגרם למבוכה רבה. מקורבי סלוביק ציינו שבפגישת הפיטורים הטיח המנכ"ל בשאשא ביטון את העובדה שפתח את שנת הלימודים בהצלחה, ניהל את שלושת מבצעי האנטיגן והצליח לצמצם את בידודי התלמידים.
"שרת החינוך התנגדה לחיסונים בתוך בתי הספר ואמרה שהניידות יפעלו מחוץ לבתי הספר", טענו מקורבי סלוביק. "הוא ביקש לפעול בהתאם להחלטת הממשלה ופרופ' סלמאן זרקא, ושרת החינוך זעמה על עמדתו והתנהלותו זו. סלוביק תמך בחיסוני תלמידים כבר בתחילת הדרך משום שהאמין שבאמצעות חיסונים ניתן יהיה לשמור על רציפות הלמידה בבתי הספר, והביע עמדתו למורת רוחה בפני ביטון. חילוקי הדעות היו בלתי ניתנים לגישור, המצב החריף בשבועות האחרונים והיא בלמה אותו כל הזמן".