אלפי המוחים שהגיעו שלשום (חמישי) להפגנה שהתקיימה בסמוך למעונו הפרטי של רה"מ בנימין נתניהו בקיסריה הופתעו למראה עשרות טירוני מג"ב שהוצבו במרחקים קצרים זה מזה, לאורך הגדרות שהקיפו את הבית. התיעוד שעלה לרשתות החברתיות, ובו נראים החיילים חוצצים בין בית משפחת נתניהו למפגינים עורר סערה.
נדגיש, בדרך כלל במוקדי ההפגנות מוצבים שוטרים בקבע שמטפלים באירועים במידת הצורך. להפגנה בחמישי, אליה הגיעו אלפים, נערכה משטרת ישראל בכוחות מתוגברים, בשל החשש מ"ניסיונות להגיע עד למעון".
תיעוד: טירוני מג"ב סביב ביתו של ראש הממשלה נתניהו

2 צפייה בגלריה
טירוני  מג"ב  בקיסריה בסמוך לבית ראש הממשלה לקראת ההפגנות
טירוני  מג"ב  בקיסריה בסמוך לבית ראש הממשלה לקראת ההפגנות
טירוני מג"ב בקיסריה בסמוך לבית ראש הממשלה לקראת ההפגנות
(צילום: איתן גליקמן)
בדרך כלל מסתפקת המשטרה בהצבת גדרות, אלא שהפעם התווספו אליהן גם אותם טירונים. לצד הפריסה המוגברת של כוחות מג"ב מחשש לעימותים, המשטרה נערכה לתרחישים שונים עם פרשים רבים, מכת"זיות, אך ההפגנה עברה בשלום וללא עימותים חריגים.
אל המחאה הגיעו גם הפעם נציגי משפחות חטופים, ובמהלכה המוחים הדליקו מדורות, אחזו מסביבן בתמונות חטופים, וקראו: "יש חטופים, אין בית! עסקה עכשיו". עינב, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "משפחות חטופים הגיעו לקיסריה, כדי להוכיח לביבי - לא נוותר לך, לא נאפשר לך להפקיר את החטופים, להפקיר את הצפון ולהפקיר את המדינה שלנו בשביל ההישרדות הפוליטית שלך".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בקיסריה
הפגנה בקיסריה
מדורות בהפגנה בקיסריה, שלשום
(צילום: נחום סגל)
פעילי מחאה התרעמו לאחר פרסום התיעודים מהמקום, חלקם כתבו: "כך תזהו דיקטטור בהתהוות". אחרים העבירו ביקורת על כך שהם הוצבו סביב המעון, למרות שנתניהו כלל לא נכח במקום באותו זמן. "מדינת ישראל הפכה לקולחוז אפריקני לגיטימי", כתב רן הר נבו, פעיל מחאה בולט, "בשבוע הבא תלחין ועדת הטקסים מארש צבאי ייעודי, יום הולדתו של נתניהו יהפוך לחג רשמי חדש".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל האדום של ynet.