2 צפייה בגלריה
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
(צילום: דוברות המשטרה, אביהו שפירא)
המשטרה שחררה הערב (שני) צעיר שנעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבות בחטיפה של הנער שנעלם מוישי קליינרמן. על מעצרו הוטל צו איסור פרסום, אולם כעת הוא שוחרר לביתו ללא כל תנאים מגבילים.
יותר משלושה חודשים חלפו מאז נעלמו עקבותיו של בן ה-16 ממודיעין עילית, ובמשטרה מודים כי אין התקדמות של ממש בחקירת היעלמותו. מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, ביקר בשבוע שעבר בבית הוריו אך הגיע ללא בשורה גדולה בפיו מלבד עדכון על המאמצים הגדולים שמפועלים בחיפושים אחר בנם.
"אני לא יכולה להאמין שאני נמצאת כאן בסיטואציה הזאת שלא יודעים איפה הוא", אמרה אז האם גיטי. "לצערי אנחנו נמצאים במצב, שאין כלום, כלום, פשוט כלום". קליינרמן מתחה ביקורת קשה על המשטרה ואמרה כי "אני לא יכולה להאמין שהמשטרה עשתה פה הכל כולל הכל, זה לא הגיוני". היא פנתה למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ואמרה: "אני מבקשת ממך, תאחד את כל הכוחות. זאת מדינה מתוקנת, זו משטרת ישראל עם כל הכוחות שיש לה? אני לא מוכנה לקבל את הדבר הזה".
2 צפייה בגלריה
הוריו של מוישי
הוריו של מוישי
הוריו של מוישי
(צילום: שאול גולן)
מוישי נעלם לפני יותר מ-100 יום, עת שהה בהר מירון. למרות תחקורים של מאות אנשים, לא נמצא עדיין קצה חוט לפתרון התעלומה. בשבוע שעבר הוצא צו איסור פרסום על פרטי חקירת ההיעלמות שעיקרה כיוון חקירה שנבדק. בעקבות המידע מיקדו צוותים של המשטרה ומתנדבים את החיפושים בנקודות מסוימות אך עד כה העלו חרס בידם.
על פי גורמים המעורבים בפרטי החקירה מתחזקת הערכה כי היעלמותו של מוישי היא על רקע פלילי ולא לאומני. מפקד המרחב ומפקד התחנה עומדים איתם בקשר כל יום ומעדכנים אותם. מרגע קבלת הדיווח על היעדרותו נעשו פעולות רבות, הן במישור המבצעי והן במישור החקירתי והמודיעיני. מפקד המחוז עדכן את המשפחה שכל המחוז שותף לחיפושים והנושא בסדר עדיפות עליון.