תיעוד: שוטרים ופקחים אוכפים את הנחיות הקורונה - ללא מסכות

אוכפים את תקנות הקורונה מבלי לעמוד בעצמם בהנחיות להורדת התחלואה: מוחמד בראנסי, תושב טייבה, תיעד היום (ג') שני שוטרים ופקח שקנסו אותו ב-500 שקל בגלל אי עטיית מסכה - לא ממלאים גם הם אחר החובה לעשות זאת.
המפגש הטעון בין בראנסי לגורמי האכיפה אירע בכניסה לעיר: שני שוטרים ושני פקחים מיחידת האכיפה של העיר קלנסווה הורו לנהג הרכב המסחרי לעצור בצד הדרך כדי לבדוק אם הוא וחמשת חבריו שהיו עמו חובשים מסכות.
מאחר שבראנסי והנוסעים לא עטו מסכות, רשם אחד את השוטרים את מספר הזהות של הנהג ואמר לו: "לא חבשת מסכה, נשלח לך קנס בדואר".
1 צפייה בגלריה
הנהג בראנסי והשוטרת שתועדה ללא מסכה בניידת
הנהג בראנסי והשוטרת שתועדה ללא מסכה בניידת
"שלא יחפשו רק את האזרחים". הנהג בראנסי והשוטרת שתועדה ללא מסכה בניידת
בעקבות כך התפתח ויכוח בין הנהג לגורמי האכיפה. בראנסי תיעד את השוטרים, בהם גם שוטרת שישבה בתוך הניידת, וכן את אחד הפקחים ללא מסכה על פניהם. אחד הפקחים עטה מסכה.
"למה אתם בלי מסכות? אתם אמורים לבדוק את עצמכם קודם", תהה הנהג. השוטרת הגיבה: "אנחנו בתוך ניידת סיור". בראנסי: "זה לא נכון, אתם השוטרים בדיוק כמונו, והחוק חל על כולם". השוטר השני אמר לנהג: "אתה טועה".
בראנסי לא ויתר והמשיך: "למה אתה רוצה להטעות? אנחנו יודעים את החוקים, אני בטוח שעל השוטרים יש חובה להיות עם מסכה לפי ההוראות, שיחילו את החוקים על עצמם ושלא יחפשו רק את האזרחים".
בהמשך אמר בראנסי ל-ynet: "על המשטרה להודות שהם אמורים להסתובב עם מסכות ושהם לא צריכים לעטות מסכות בתוך ניידות. צריך להעסיק שוטרים שמבינים את ההנחיות והחוקים, ולא להמציא דברים כי זה כבר נקרא זלזול".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בהתאם לצו בריאות העם, חלה חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח למעט במקום המגורים וחריגים שנקבעו. האכיפה בוצעה על ידי שוטרים ופקחים מול נוסעי רכב הסעות אשר שהו ברכב ללא מסכות ולכן נרשמו לחובתם דו"חות.
"לצד זאת יודגש כי כל שוטר כפוף לחוק בדומה לכל אזרח אחר, לכן התנהלות השוטרים במקרה זה תיבדק".