מאות נוכחים בהלווייתו בביירות של סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי, בזמן שישראל ממשיכה לתקוף בדרום לבנון. ב"אל מנאר" דווח על תקיפות אוויריות ביארון ובמארון א-ראס, לאחר שלפני כן הותקפו תשתיות טרור וחוליית נ"ט של חיזבאללה, ותועד פיצוץ ענק ליד מסגד.
הלוויית סאלח אל-עארורי

תיעוד התקיפות בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
איך קובעים מוות לנעדרים וחטופים מ-7 באוקטובר?
23:19
ישראל לא מקבלת אחריות על חיסול אל-עארורי. ההערכה בישראל שבפרספקטיבה של עוד כמה שבועות החיסול יקדם עסקת חטופים נוספת, אך לא בטווח הקצר. הסיבה: אל-עארורי התנגד מאוד לעסקה בקרב הנהגת החוץ, וחיסולו עשוי לשנות את העמדה.
להלוויה במחנה הפליטים שתילה הגיע זאהר ג'בארין, שנחשב לסגן מנהיג חמאס ביהודה ושומרון. "הכיבוש לא מבין שלא נזוז מארצנו ומירושלים, אנחנו נהיה המגינים של מסגד אל אקצא", אמר ג'בארין. כמו כן, הגיע להלוויה ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שאמר: "פלסטין ולבנון נפרדות היום יחד עם אנשי האומה מגברים חזקים שלחמו קרבות בכל התחומים והכיוונים".
בכיר חמאס נוסף שנשא דברים בהלוויה הוא אחמד עבד אל-האדי: "אם האויב חושב שבאמצעות מזימה הוא יכול להחליש את ההתנגדות, אז הוא הוזה - כי דם השהידים תמיד האיר את דרך ההתנגדות".
4 צפייה בגלריה
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלוויית סאלח אל-עארורי ושניים מאנשיו שחוסלו בביירות
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
4 צפייה בגלריה
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
מאות נוכחים בהלוויה
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
4 צפייה בגלריה
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
באותה זמן שבה נערכה ההלוויה, נועד שר הביטחון יואב גלנט עם שליח הממשל האמריקני עמוס הוכשטיין, שהגיע לאזור במטרה לקדם הסדר בצפון. "חלון הזמנים לפתרון מדיני קצר, אנחנו מחויבים להחזרת תושבי הצפון לבתיהם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול", אמר גלנט לשליח המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
בפגישה, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה, השתתפו גם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג ובכירים נוספים במערכת הביטחון. שר הביטחון ונציגי צה"ל סקרו בפני הוכשטיין את התנאים הביטחוניים שיאפשרו את חזרת תושבי הצפון. גלנט הדגיש כי מדינת ישראל מחויבת עבור שינוי המצב הביטחוני בגבול.
גלנט הדגיש בפגישה כי ישראל תעדיף לפתור את העימות הצבאי עם חיזבאללה בדרכים מדיניות, אך חלון הזמנים לאפשרות זו קצר. הוא הביע את הערכתו לתמיכת הממשל האמריקני בראשות הנשיא ביידן והודה להוכשטיין על המחויבות לביטחון ישראל ולחיזוק היציבות האזורית.
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
יואב גלנט בפגישה עם עמוס הוכשטיין
גלנט לצד הוכשטיין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בתוך כך, בשל התרעות ביטחוניות ואיומים שונים משרד החוץ סגר בימים האחרונים כמה שגרירויות באירופה ובאמריקה הלטינית, ושינה את שגרת הפעילות של השליחים במדינות. מפרוץ המלחמה, וביתר שאת בימים האחרונים, בצל החיסולים של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בסוריה וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי בלבנון – משרד החוץ אף העלה את הכוננות הביטחונית בכל הנציגויות בעולם לרמה העליונה ביותר.
כמו כן, שגריר ישראל באחת ממדינות צפון אירופה הוחזר לארץ ולא מורשה בינתיים לחזור לארץ השירות שלו בשל התרעות. עד כה, מאז 7 באוקטובר נסגרו השגרירויות של ישראל בטורקיה (בשל המצב וההתבטאויות הקיצוניות של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן), מצרים, ירדן, בחריין, מרוקו, טורקמניסטן ועוד. בנוסף, הוחזר להתייעצויות השגריר הישראלי בדרום אפריקה.