ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום היום (שישי) בשעה 9:30 שעון ניו יורק (16:30 שעון ישראל) בעצרת הכללית של האו"ם. כהרגלו, נתניהו מייחס חשיבות רבה לנאום ולהבאת דברה של ישראל בעולם - הגם שהנאום לא ישודר בפריים טיים בארה"ב ובישראל. ראש הממשלה קיצר את המסע לארה"ב בגלל ההסלמה בצפון, וצפוי להמריא חזרה לארץ אחרי צאת השבת בניו יורק.
הצהרת ראש הממשלה עם הגעתו לעצרת הכללית של האו"ם
( צילום: עומר מירון /לע"מ)

על רקע המלחמה, נתניהו מתכוון לשאת נאום שיתמקד באיום האיראני, ויקשור את כל ההתרחשויות במזרח התיכון - טבח 7 באוקטובר, ההסלמה בלבנון, החות'ים והמיליציות בעיראק - למשטר האייתוללות באיראן.
נתניהו צפוי להתריע מפני התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית ויקרא לעולם להתעורר. אנשים שנחשפו לנאום אומרים שיש לצפות גם להפתעה בהקשר הזה, שכנראה תזכיר את "נאום הקו האדום" בעצרת האו"ם ב-2012, שבמהלכו שלף נתניהו ציור של פצצה עם פתיל, ועליו שלושה שלבים בדרך לנשק הגרעיני.
נתניהו יתייחס גם למלחמה בעזה ולרצון של ישראל להשיב את החטופים משבי חמאס לארץ. ראש הממשלה צפוי להתייחס לסוגיית הנורמליזציה עם סעודיה. בנאומו בעצרת האו"ם בשנה שעברה, קצת יותר משבועיים לפני טבח 7 באוקטובר, אמר נתניהו בהתייחסו לנושא זה: "אנו עומדים בפני בחירה שתכריע האם יהיה שלום היסטורי שיביא שגשוג ותקווה, או האם נסבול ממלחמה נוראית, טרור וייאוש".
2 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
המראת בני הזוג נתניהו לארה"ב
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
נתניהו בנאום בעצרת האו"ם בשנה שעברה
(צילום: Michael M. Santiago / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
נתניהו העריך בנאום בשנה שעברה כי אנחנו "לפני פריצת דרך דרמטית" בדמות שלום עם סעודיה, שיביא לדבריו "מזרח תיכון חדש באמת", וטען כי "אם הפלסטינים יראו שרוב העולם הערבי יתפייס עם ישראל - גם הם יחדלו מהפנטזיה להשמיד את ישראל. אסור שיהיה וטו לפלסטינים על תהליך שלום עם מדינות ערב".
כהרגלו, נתניהו יעשה שינויים בנאום עד לרגע האחרון, וכמו בעבר הכתבים לא יקבלו מראש את הנאום עם אמברגו לפרסום, כפי שעושים מרבית המנהיגים ברחבי העולם. הסיבה: נתניהו תמיד משרבט על הנאום בכתב ידו, ובסביבתו לא רוצים שזה יתפרסם.
פורסם לראשונה: 22:58, 26.09.24