דובר צה"ל התיר בצהריים (שני) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו אתמול בתקרית המטענים באזור חאן יונס. השלושה הם רס"ן במיל' רומן ברונשטיין (46) מבת ים, קצין הדרכה בגדוד 8111 בחטיבה 5; סרן במיל' אליה יאנובסקי (24) מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד; ורס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן (32) מירושלים, לוחם בגדוד.
3 צפייה בגלריה
סרן (במיל') אליה יאנובסקי, רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין, רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן
סרן (במיל') אליה יאנובסקי, רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין, רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן
סרן (במיל') אליה יאנובסקי, רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין, רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן
(צילום: דובר צה"ל)
מוקדם יותר הותר לפרסום כי בזירה נפלו גם רס"ן במיל' אביתר כהן (42) מכפר סבא, נשוי ואב לארבעה, ורס"ם במיל' איתי פרי (36) ממודיעין, נשוי ואב לילדים קטנים.
רומן ברונשטיין הותיר אחריו שלושה ילדים, שבועיים אחרי שחגג לבנו הבכור בר מצווה בגבול עזה. ראש העיר בת ים צביקה ברוט ספד: "העיר בת ים אבלה על נפילתו של בן העיר רס"ן (מיל') רומן ברונשטיין, גיבור ישראל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. רומן היה מטובי בנינו, מלח הארץ, שחינך את שלושת ילדיו לאהבת העם והארץ ונפל בהגנה על המולדת.
"אמש בבית המשפחה בנו הבכור הראה לי תמונות וסיפר שהוא זכה לחגוג בר מצווה רק לפני שבועיים בגבול עזה, יחד עם אבא רומן וחבריו הלוחמים. כעת הוא ביקש להגיד את הקדיש על קבר אביו, יחד עם הרב הצבאי שליווה אותם בבר המצווה. כולנו מחבקים את המשפחה ונמשיך ללוות אותה לכל אורך הדרך".
בני, חברם של ברונשטיין ושל אביתר כהן שנפלו באותה תקרית, ספד להם: "הלב שלי כואב ועצוב. קמתי הבוקר לבשורה מרה. שניים מחבריי למילואים נהרגו אתמול במהלך פעילות מבצעית בעזה. רס"ן רומן ברונשטיין ורס"ן אביתר כהן. חברים שלי. אהובים שלי. גיבורים שלי. אני עצוב בלעדיכם. כל היום אני בוכה ולא מעכל את האובדן. יחד שירתנו קרוב ל-20 שנה. יחד הגנו על המדינה. יחד יצאנו לפעילויות מבצעיות. יחד שכבנו במארבים לילות וימים. אני גאה בכם שהגנתם עליי ועל כולנו. אני כואב את לכתכם בטרם עת. מאחל שכל חיילינו יחזרו בשלום מהמלחמה. יהי זכרכם ברוך".
תיעוד ההיתקלות שבה נהרגו 5 הלוחמים
(צילום: דובר צה"ל )

חברו של רומן, אליה, ספד לו: "רס"ן במיל רומן ברונשטיין, גיבור ישראל, נפל אתמול בקרב בזירת המטענים באזור חאן יונס. יהי זכרך ברוך, חבר יקר".
ארי יחיאל זנילמן מירושלים, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אחיו אלי, כתב: "שפכי כמים ליבך נכח פני ה'. ארי אחי היקר, שמור עלינו מלמעלה".
אמנון בזק, שלימד את זנילמן בישיבת הר עציון, ספד לו: "ברוך דיין אמת. בוגרנו, תלמידי היקר ארי זנילמן הי"ד, נפל בקרבות בעזה. הוא מצטרף לרשימה הארוכה, העצובה והכואבת של הנופלים, ובהם מיטב בניה של הציונות הדתית, המשלמת מחיר כבד עד מאוד במלחמה זו. איש צדיק היה ארי. אוהב תורה, קובע עיתים לתורה, צנוע ועניו, טוב לב ומאיר פנים לכל אדם. עדין ושקט, כל כך רחוק מעולם של מלחמה וקרבות, ועם זאת, יצא למלחמה מתוך אמונה גדולה בחשיבות ההשתתפות במלחמת מצווה להגנת העם והארץ. יחד עם חוה אשתו זכה לגדל שלושה ילדים קטנים, שלא יזכה לראותם גדלים. גדול הכאב מלהכיל. זכותו תגן על משפחתו ועל כולנו, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים. יהי זכרו ברוך".
ישיבת הר עציון, שבה למד זנילמן מסרה: "בית הישיבה מתאבל ומשתתף בצערה של משפחת זנילמן עם נפילתו של בוגרנו היקר ארי יחיאל זנילמן (מחזור מ"ב) בהגנתו על העם והארץ".
ראש העיר מעלה אדומים, בני כשריאל, כתב: "בלב כבד וכואב התבשרנו על נפלו של בן העיר שלנו, הלוחם ארי יחיאל זנילמן, שנפל בהגנה על העם והארץ בלחימה ברצועת עזה. מעלה אדומים מחבקת את המשפחה ותעמוד לצדה בימים קשים אלו".
אביתר כהן, קצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אשי אנגלמן, חברו הקרוב, סיפר בעצב: "בנו הגדול דניאל אמור להתגייס בימים הקרובים לצה"ל. זה כנראה יידחה. הבת הדס עושה שירות לאומי במיאמי בקהילה היהודית. אנחנו מחכים שהיא תחזור להלוויה. הם משפחה מקסימה. אביתר היה חברי מגיל 16. איש צנוע, הכול בשקט-בשקט אבל נאמנות אין קץ. הבין בכל דבר שהוא עשה".
3 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' אביתר כהן
רס"ן במיל' אביתר כהן
אביתר כהן. "חבר אמת"
הוא סיפר כי אביתר "היה מהנדס מכונות ומנהל פרויקטים בחברת קוקה קולה. הוא היה חבר אמת. תמיד שאתה צריך אותו הוא נמצא. הוא עזב את המשפחה והלך למילואים. ב-7 לאוקטובר בבוקר היינו בבית כנסת והוא קיבל טלפון. האוטו שלו במקרה לא היה בבית אז הוא לקח את האוטו שלי ונסע. מאז הוא היה במילואים. איש אדיר, זה האיש לצאת איתו יחד לקרב".
ראש העיר כפר סבא רפי סער ספד לו: "אביתר היה מלח הארץ, חינך את ילדיו לאהבת הארץ, ונלחם בגבורה ובעוז למען המולדת ולמען ביטחוננו". חברו לעבודה של אביתר, אריאל בסלמן, ספד לו בפוסט שפרסם: "אביתר, איך אפשר לתאר אדם כמוך, איש משפחה למופת, ברוך כישרונות, צנוע, ישר דרך, נעים הליכות תמיד עם החיוך הזה שלך, החוכמה האדירה שלך והדרך שלך תמיד לפשר ולפייס. נוח בשלום על משכבך איש יקר וניפגש בסוף אתה יודע".
3 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' איתי פרי
רס"ם במיל' איתי פרי
איתי פרי עם הציור של בנו
מתן, חברו של איתי פרי, ספד לו: "אח שלי! כבר לא יהיה על האש אחרי המלחמה". אורן, חבר נוסף, כתב: "חבר יקר תנוח על משכבך בשלום". ראש העיר מודיעין חיים ביבס, ספד לפרי, תושב העיר: "התבשרנו בהודעה קשה הבוקר. איתי גדל, התחנך והקים משפחה כאן בעיר", הוא אמר. איתי, ששירת כקשר פלוגתי בגדוד, הותיר אחריו את אשתו הילה וילדים קטנים. בתמונתו שהופצה על ידי צה"ל מחזיק איתי תמונת לב שצייר בנו, לצד הכיתוב המצמרר: "אני אוהב אותך. אני מתגעגע. אבא מקווה שלא תיפצע".