ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי אחד מחברי הצוות הפלסטינים שלו, נאדי סאלוט, נהרג ליד העיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. בהודעת הארגון על מותו, לא צוין כיצד סאלוט נהרג. עם זאת, הפלסטינים פרסמו הלילה תיעודים של תקיפת צה"ל בדיר אל בלח.
בפוסט ברשת החברתית X הארגון תיאר את סאלוט כ"חלק אינטגרלי מצוות המחסן שלנו עוד מימי התגובה הראשונים שלנו ברפיח, והומניטר אמיתי. אנו עדיין לומדים את פרטי הטרגדיה, אך מאמינים שהוא לא עבד באותה עת".
1 צפייה בגלריה
עובד הארגון נאדי סאלוט
עובד הארגון נאדי סאלוט
עובד הארגון נאדי סאלוט
(צילום: מעמוד ה-X של ארגון WCK)
בחודש אפריל נהרגו בשוגג שבעה מאנשי ארגון הסיוע בתקיפה לא-מכוונת של צה"ל, שעוררה הלם וזעזוע ברחבי העולם והנחיתה מכה תדמיתית קשה על ישראל. בין ההרוגים נמצאו אזרחי ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ופולין. WCK הוא אחד מארגוני הסיוע המרכזיים שפועלים ברצועה, אך בעקבות האסון הודיע על השעייה זמנית של פעילותו.
הארגון הוקם על-ידי השף המפורסם חוזה אנדרס, זוכה שני כוכבי "מישלן", בשנת 2010, אחרי שנסע אז להאיטי כדי להאכיל את נפגעי אסון רעידת האדמה האדירה שפקדה את האי הקריבי. מאז פעלו הוא ואנשיו לספק מזון לנפגעים בשלל אזורים בעולם: מיוסטון ופורטו ריקו אחרי הוריקנים שפגעו בהם, דרך מערב ארה"ב ואוסטרליה אחרי שריפות ענק, וגם למהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו – והפליטים שברחו מאוקראינה אחרי הפלישה הרוסית. WCK סייע בשלבים הראשונים של המלחמה גם למפונים בישראל. יותם דוקטור, מבעלי מסעדת "האחים" בתל אביב, סיפר בעבר ל-ynet כי הארגון של אנדרס פנה אליהם אז וביקש סיוע, כיוון שהמסעדה הקימה אז חמ"ל אוכל גדול עבור מפונים.