המשטרה עצרה אתמול (ראשון) בני זוג בשנות ה-30 לחייהם, תושבי פתח תקווה, בחשד שהונו חברות ביטוח במיליוני שקלים על ידי תביעת "ביטוח תאונות אישיות". על פי החשד, בני הזוג זייפו מסמכים רפואיים ומשטרתיים המעידים שהם מתו שש פעמים בתאונות דרכים קטלניות. בתום חקירתם הם שוחררו למעצר בית.
1 צפייה בגלריה
תיעוד  מסמכי "פטירה" לכאורה שזייפו
תיעוד  מסמכי "פטירה" לכאורה שזייפו
הגישו תביעות גם בגין ביטול נסיעות לחו"ל. מסמכים מזויפים שהציגו בני הזוג
(צילום: דוברות המשטרה)
החקירה החלה לפני כמה שבועות לאחר שחברת ביטוח דיווחה למשטרה כי בני הזוג רכשו פוליסות ביטוח שונות לתאונות אישיות עם כיסויים למקרה מוות על שמם, ולאחר מכן ביקשו לממש את התביעה תוך הצגת מסמכים המעידים על מותם. חוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים ומסמכים מכלל חברות הביטוח.
מחומרי החקירה עולה כי הזוג הספיק לדווח על שישה מקרי מוות – פעמיים דווח שהבעל מת וארבע פעמים דווח על מותה של האישה. לדיווחים צורפו מסמכים רפואיים ומשטרתיים מזויפים, על מנת לממש את התביעות ולקבל את כספי הביטוח. עם התפתחות החקירה עלה כי השניים הגישו באותה השיטה תביעות לחברות ביטוח גם בגין ביטול נסיעות לחו"ל בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים.
מהחקירה עלה כי האישה עבדה בעבר בחברת ביטוח בתפקיד "מיישבת תביעות", כך שהכירה את כלל התהליכים הנדרשים. בני הזוג חשודים בקבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות. בחיפוש בביתם נתפסו מסמכים שונים. בתום החקירה שוחררו החשודים למעצר בית, לצד הקפאת כלל נכסיהם וחשבון הבנק שלהם.
מביטוח ישיר נמסר: "חברת ביטוח ישיר גילתה את ההונאה בזכות שימוש באמצעים דיגיטליים מתקדמים וערנות עובדי החברה, שהביאו לחשיפת הזיוף של תעודת הפטירה ודו"ח מד"א שהוגשו לה. ממצאים אלו הובילו לפתיחת החקירה, לאחר שהזוג תבע מספר חברות ביטוח וזכה בכספים רבים".