רב-פקד עפר ברעם (67), תושב שדרות המתנדב במשטרה, טוען כי סולק מיחידתו לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ידי גבר שתקף אותו בעת שהפגין נגד המהפכה המשפטית לפני כשלושה שבועות. לטענת ברעם, קצין המתנדב במשטרה זה 30 שנה, הוא הדף את התוקף כהגנה עצמית בלבד.
1 צפייה בגלריה
עפר ברעם קצין המתנדב במשטרה סולק מיחידת המתנדבים בגלל שהגן על עצמו בזמן הפגנה
עפר ברעם קצין המתנדב במשטרה סולק מיחידת המתנדבים בגלל שהגן על עצמו בזמן הפגנה
"לא אוכל להתנדב עוד". ברעם בהפגנה
ברעם סיפר כי בעת שהפגין בצומת שער הנגב שליד שדרות, "הגיע אדם עם ילדים ברכב והתחיל לקלל אותי ולירוק עליי. אמרתי לו 'תתבייש, חמור, יש לך ילדים באוטו, זה החינוך שלך?'. בתגובה הבחור עצר את הרכב, יצא ממנו ותקף אותי ". ברעם הוסיף כי הדף אותו, המשטרה הוזעקה למקום והתוקף עוכב לחקירה. "התבקשתי להגיע לתחנת המשטרה למסור עדות, במהלכה הבנתי שהתוקף הגיש נגדי תלונה על כך שאני תקפתי אותו". בהמשך התברר לו שבגלל שעומדת נגדו תלונה במשטרה - הוא אינו יכול עוד להתנדב בה. התעודה שלו נלקחה ממנו וכעת הוא נאבק על מנת לחזור לפעילות.
הוא הביע את תסכולו הרב ואמר כי "מעולם לא הייתי חלק ממהומה או התקהלות. אני חלק ממחאת היחידים, עומד לבד עם שלט. לאורך השנים היה לי ברור שכקצין מתנדב יש עליי חובה כאזרח מחד, ומאידך חובה לשמור ולכבד את השוטרים הקולגות שלי"
ברעם מתנדב כבר שנים רבות ומאחוריו פעילות ענפה. ב-1999 הוא קיבל אות מצטיין ארצי במלאות 25 שנים להקמת המשמר האזרחי בבית הנשיא. "לפני מספר ימים הודיע לי קצין המתנדבים שעל פי הנחיית קב"ט דרום יש לגרוע אותי מרשימת המתנדבים. לא השעיה עד תום הבירור, אלא גריעה, כלומר שלא אוכל להתנדב עוד. זה טירוף מוחלט, לאן הגענו?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר במקרה של תקיפה שבעקבותיו עוכבו המעורבים שהעלו טענות הדדיות. נדגיש כי הליך ההתנדבות למשטרה מתבצע באופן סדור על סמך נהלי משטרת ישראל. מתנדב שעומד נגדו תיק פלילי מחויב בגריעה עד לסיום הטיפול בתיק, לאור זאת ובהתאם לנהלים הוקפא המשך התנדבותו עד לסיום ההליך בעניינו. מדובר בהליך שגרתי בו מוקפא או נגרע מתנדב עקב פתיחת תיק פלילי נגדו ולא בהליך ייחודי לאיש או לנסיבות פתיחת התיק".