ח"כ אלון שוסטר מהמחנה הממלכתי התייחס הבוקר (רביעי) למהפכה המשפטית, ואמר כי "אין דרך שבה אנחנו ניישב את העימות החריף, אלא בדרך של הידברות. אנחנו לא מוכנים לכפייה, הגם שהתעכבה. ראש הממשלה לא יכול לשנות כללי משחק בלי הסכמה רחבה". מנגד, ח"כ משה סעדה (הליכוד) ציין כי "חייבים לנהל שיח ולנסות להגיע לעמק השווה. אנחנו רואים בצד השני שמתווכח איתנו אחים - לא אלו שבפוזיציה פוליטית, שהם השוליים גם של המחאה בעיניי - הרוב אלה אנשים שבאמת מבוהלים".
שוסטר התייחס גם לכך שהאופוזיציה עזבה את השיחות בבית הנשיא, והסביר כי "אנחנו עשינו דבר אחד פשוט - אמרנו תרגיעו. לא עמדתם, בניגוד להסכמים, בבחירת הנציגים לוועדה למינוי שופטים. תסגרו את העניין הזה שבועיים, נחזור לדבר".
2 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
"מקווים שנגיע להידברות". שוסטר וסעדה
(צילום: יואב דודקביץ', ראובן קסטרו)

לפי שוסטר, "אם נגיע אי פעם להידברות, נקווה שכך יקרה, אין לי שום ספק שזה יהיה על בסיס פתיחה מחודשת של חוקים, כולל של חוקים כמו החוק הרע הזה שהתקבל (ביטול עילת הסבירות, ש"כ וי"ש)". גם סעדה התייחס להידברות, וציין כי "אמרנו כל הזמן שאנחנו רוצים שיח, וצריך שהצד השני ירצה אותו. מהשיחות שלי איתם, הם בעצמם לא רוצים".
ח"כ טל: "נמשיך להושיט יד"
(צילום: חגי דקל)

גם ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) התייחס בריאיון ל-ynet Live למהפכה המשפטית ולהידברות בין הצדדים. לדבריו, "הקואליציה שלנו עשתה דבר שאף קואליציה בתולדות מדינת ישראל לא עשתה מעולם - לעצור תהליכי חקיקה במטרה לשבת ולנסות ולהגיע להבנות".
טל הוסיף כי "עשינו את הדבר הזה. לא רק אנחנו. יש חברי כנסת מתוך האופוזיציה שניסו לייצר הסכמות, עד לרגע האחרון, עוד במליאה. צולמו התכתבויות וואטסאפ בין חברי כנסת שונים, שהם בעצמם אומרים: 'ניסינו, לצערנו הרב לא הצלחנו להביא את ראשי המפלגות להסכמות בשום דבר'. אז אנחנו גם הושטנו יד, וגם עכשיו מושיטים יד, ונמשיך להושיט, כי אנחנו באמת רוצים לנסות להגיע להסכמות. אבל יחד עם זאת יש לנו גם מחויבות לציבור ששלח אותנו".
2 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
לזימי: "הסיפור של שלטון הוא קודם כל מנהיגות"
(צילום: נדב אב)

ח"כ אושר שקלים (הליכוד) אמר בעקבות המצב במדינה כי "חסן נסראללה מחכך את ידיו בהנאה - 'הנה היהודים עושים לי את העבודה'. אנחנו צריכים להיות יותר מאוחדים. אני מצפה מאותם גורמים באופוזיציה - בעיקר מראשי האופוזיציה - שיגלו קצת אחריות לאומית וינסו להוריד קצת את הלהבות ולקרב בינינו".
לדברי שקלים, "זה יעזור גם מבחינה פוליטית, כי גם הצד שלנו יקשיב להם, ויהיה איזשהו רצון טוב להתקדם יחד בכל מיני נושאים". הוא הוסיף כי "אנחנו בערב תשעה באב, נדרשים פה להרגיע, לקרב לבבות. אנחנו לא צריכים לשחק לידיים של האויבים שלנו. הגיע הזמן שכל אחד יהיה אחראי על התחום שלו - להוריד את המתח, לנסות להתקרב לצד השני. אנחנו, כקואליציה, עשינו המון כברת דרך כדי להגיע לכמה שיותר הסכמות".

יומיים לאחר שאושר באופן סופי ביטול עילת הסבירות, שיתפה ח"כ נעמה לזימי מהעבודה בריאיון ל-ynet Live כי "ראיתי אותו (גלנט, ש"כ וי"ש) הולך ומתחנן שייתנו חבל לרדת מזה, והתעלמו. רואים ממשלה שבזה לציבור, אנשים שלא אכפת להם משום השלכה. הסיפור של שלטון הוא קודם כל מנהיגות".
לזימי הוסיפה לתקוף את הממשלה, ואמרה כי "ראש הממשלה סירב להיפגש עם הרמטכ"ל לפני ההצבעה. סירב. סירב לכנס קבינט ולדבר, ולא הסכים לשבת עם שר הביטחון לפני הצהרת גלנט, ליל הפיטורים. הכל פה באמת זה הפקרות אמיתית. הם נבחרו למשול, אין דבר כזה לא להיפגש עם הרמטכ"ל כשהוא רוצה רגע לתאר לך מה קורה אם ביטול עילת הסבירות יעבור. אין דבר כזה לא לכנס קבינט ביטחוני על מימדי התופעה והפגיעה בצה"ל. יש פה צד אחד, הוא הצד ששולט ורומס הכל".