רשת NBC דיווחה הערב (חמישי) כי ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד ספינה של הצבא האיראני. לפי שלושה גורמים אמריקנים רשמיים, מתקפת הסייבר הייתה לפני כשבוע, בזמן שהספינה אוספת מידע על ספינות משא בים האדום ובמפרץ עדן.
לפי הדיווח, הפעולה של ארה"ב היא חלק מהתגובה הנרחבת למתקפה שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים בבסיס של הצבא האמריקני בירדן. למותם של השלושה, שנהרגו בתקיפת כטב"ם, אחראית המיליציה הפרו-איראנית "גדודי חיזבאללה בעיראק".
2 צפייה בגלריה
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י על חוף הים בחודיידה, תימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
מאז תקיפת הבסיס תקפו הכוחות האמריקניים באזור מטרות של המיליציות שנתמכות על-ידי איראן, וחיסלו בבגדד בכיר ב"גדודי חיזבאללה" שנטען כי הוא מי שעמד מאחורי התקיפה בירדן.
מטרת מתקפת הסייבר הייתה לבלום את היכולת של ספינת הריגול לחלוק מידע עם המורדים החות'ים מתימן - שבמהלך המלחמה בעזה תוקפים ספינות מסחריות בים האדום. החות'ים טוענים כי מתקפותיהם נועדו להטיל "מצור ימי" על ישראל, ולמנוע מספינות לשוט אליה.
ברוב המקרים כלל לא מדובר בספינות שקשורות לישראל. המתקפות האטו את הסחר בין אסיה לאירופה, והעלו חשש ממחסור באספקה של מוצרים שונים במערב.
2 צפייה בגלריה
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
במהלך המלחמה בעזה: שורת תקיפות של החות'ים נגד ספינות מסחריות בים האדום
(צילום: Indian Navy Spokesperson)
לפי הגורמים האמריקנים ששוחחו עם NBC, איראן משתמשת בספינת הריגול כדי לספק לחות'ים מידע שיהפוך את המתקפות שלהם ליעילות יותר. אחד הגורמים אמר כי שמה של הספינה הוא MV Behshad. איראן דוחה בשבועות האחרונים את הטענות שהחות'ים פועלים לפי הוראותיה, וטוענת שהמורדים התימנים פועלים בצורה עצמאית.
ביום שני, לכאורה אחרי מתקפת הסייבר המדוברת, הודיעו החות'ים על שיגור טילים לעבר "ספינה אמריקנית" בים האדום. בהמשך התברר שמדובר בטעות בזיהוי, ושהספינה שהותקפה היא ספינת משא יוונית שעשתה את דרכה מברזיל לאיראן. זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שהחות'ים תוקפים ספינה ששטה לרפובליקה האיסלאמית.