בתקשורת בארה"ב דווח הערב (יום ו') כי הפרס בהגרלת הלוטו Powerball, שאתמול עמד על 1.5 מיליארד דולר, זינק בשל מכירה מוצלחת של המוני כרטיסים לשיא בכל הגרלות הלוטו אי-פעם בארה"ב: 1.6 מיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
קונים כרטיסי להגרלת הלוטו בקליפורניה. הסיכוי לנחש נכון את כל ששת המספרים: 1 ל-292 מיליון
(צילום: AP)
הפרס הגדול בהגרלה הגיע לסכום העצום הזה אחרי שבמשך 39 הגרלות שונות, מאז תחילת אוגוסט, איש לא ניחש נכונה את כל המספרים שעלו בגורל. ההגרלה האחרונה נערכה ביום רביעי, וגם אז איש לא ניחש נכון את המספרים שעלו בגורל: 2, 11, 2, 35, 60 וכשמספר ה"פאוורבול" היה 23.
ההגרלה הבאה תיערך בשבת, אבל הסיכויים לנצח נמוכים להפליא: 1 ל-292 מיליון. את הסכום המלא של 1.6 מיליארד דולר יקבל הזוכה המאושר רק אם יסכים שהוא ישולם בתשלומים שנתיים לאורך 29 שנים. אם יבקש לקחת את כל הכסף בבת אחת, כפי שלרוב עושים המנצחים, הוא יקבל "רק" 782.4 מיליון דולר.
כך או כך, בשתי האופציות יידרש הזוכה לשלם סכומי עתק כמס: לפי ניתוח של רשת CNBC, במקרה שבו הזוכה יבקש לקחת את כל הכסף בבת אחת, הוא יידרש לשלם לממשל הפדרלי מס בהיקף עצום של כ-289.5 מיליון דולר, כך שבפועל הוא יקבל לידיו 492.9 מיליון, בהנחה שלא יידרש לשלם גם מס לממשל המקומי.
4 צפייה בגלריה
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
המונים קנו כרטיסים, והפרס המשיך לזנק
(צילום: AP)
הסכום שאליו הגיע כעת הפרס בהגרלת ה-Powerball שובר את השיא שנרשם בינואר 2016 באותו משחק, אז פרס של 1.586 מיליארד דולר חולק בין שלושה זוכים. הפרס השני בגובהו היה 1.537 מיליארד דולר, באוקטובר 2018, וגרף אותו זוכה יחיד מדרום קרוליינה. ביולי האחרון זכה אדם בודד מאילנוי ב-1.337 מיליארד דולר בהגרלת משחק הלוטו Mega Millions. כמו רבים אחרים הוא בחר לקבל את כל הכסף בבת אחת, ולכן קיבל 780.5 מיליון דולר.
הגרלת ה-Powerball נערכת ב-45 מדינות בארה"ב, כמו גם בוושינגטון הבירה, בפוארטו ריקו ובאיי הבתולה שנמצאים תחת חסות אמריקנית.