משפחת הקורבן מדברת אחרי הרצח
(צילום: אביהו שפירא )

כחמישה חודשים אחרי שעו"ד אפרים ארנון (71) נרצח בפתח ביתו בעיר נשר, עצרו היום (ד') שוטרי היחידה המרכזית של מחוז חוף חשוד שני במעשה. ארנון נרצח בדקירות ב-24 במרץ בעת שיצא מביתו בדרכו לעבודה לעיני אשתו רות. תחילה נעצר דוד אבו-עזיז, תושב נשר בן 63, ולאחר מכן הוא הואשם ברצח הפרקליט. מהחקירה עלה כי אבו-עזיז פעל עם חשוד נוסף והשניים ביצעו את המעשה כשהם רעולי פנים. עו"ד ארנון נדקר 37 פעמים בפלג גופו העליון והשניים נמלטו מהמקום.
החשוד השני, שזהותו הייתה ידועה לחוקרי הימ"ר, נמלט ולא שב לביתו. היום, בתום מעקב, הגיעו אליו בלשי ימ"ר חוף. התברר כי החשוד, תושב נשר בן 46, מסתתר בקיבוץ בצפון הארץ. עם הגעת הבלשים הוא ניסה להימלט לגג מבנה, אך נלכד, נכבל, והועבר לחקירה.
החשוד הוא בעל עבר פלילי עשיר. בעבר נעצר, בין השאר, בגין שוד אלים בבית בשכונת רמת גולדה שבחיפה. באותו מקרה הוא ניצל את העובדה כי אמו עבדה בניקיון באותו הבית כדי לפרוץ אליו. הוא כבל את אמו ואת בן המשפחה, נער צעיר שישן באותה השעה במיטתו, וגנב את הכספת. אלא שהחשוד, יחד עם חבריו לפשע, חנו בחניית השכן - שחסם אותם עם מכוניתו.
1 צפייה בגלריה
עורך הדין אפרים ארנון
עורך הדין אפרים ארנון
"37 פצעי דקירה". הפרקליט המנוח, עו"ד אפרים ארנון
(באדיבות המשפחה)
אלמנתו של עורך הדין שנרצח משחזרת
(צילום: ליאור אל-חי)

באותו זמן אמו של החשוד הצליחה להשתחרר מהכבלים והתקשרה למשטרה כדי להזעיק עזרה. כשהחשוד וחבריו השודדים שמעו את סירנות הניידות - הם הותירו את הכספת על המדרכה ונמלטו ברגל. כעבור מספר ימים אותו חשוד נעצר והועמד לדין בגין ביצוע השוד. מחר הוא יובא לבית משפט השלום בעכו - שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו כשהוא חשוד במעורבות ברצח עו"ד ארנון.

האלמנה: "בשבילי זו סגירת מעגל איומה"

רות ארנון, אלמנתו של המנוח, אמרה הערב: "התבשרנו על לכידתו של החשוד השני ברציחתו של בעלי האהוב מזה 48 שנים, אפרים ארנון ז"ל. בשבילי זו סגירת מעגל איומה. לחשוב שאותו עבריין נכנס לחצר ביתנו ומבצרנו הפרטי ולמול עיניי, במרחק סנטימטרים אחדים ממני, רצח את בעלי בדקירות סכין אלימות ורק במקרה לא פגע גם בי".
הארכת המעצר לאבו-עזיז, באפריל
(צילום: אחיה ראב"ד)

באישום נגד אבו-עזיז מפורטים פרטי הרצח: הנאשם והחשוד הנוסף הגיעו ברכב שבו נהג אבו-עזיז לרחוב המקביל לרחוב שבו התגורר המנוח. הנאשם עצר את הרכב בסמוך למדרגות המובילות לבית המנוח, והשניים ניגשו לרכבו של המנוח, שחנה ממול לבית, וחתכו את אחד מצמיגי רכבו של המנוח באמצעות הסכינים שנשאו עימם. השניים פתחו את שער הכניסה לבית ונכנסו לחצר, שם הסתתרו, והמתינו ליציאת המנוח מהבית. בסמוך לשעה 6:30 יצא המנוח מדלת ביתו, בדרכו לעבודה במשרד, כשהוא מלווה באשתו רותי, שהייתה עדה לרצח.
בשלב זה, בעוד המנוח עומד בפתח הבית, התנפלו על המנוח ודקרו אותו באמצעות הסכינים שנשאו עימם. לפי האישום, המשיכו לדקור אותו גם לאחר שנפל על הארץ. במהלך הדקירות, ניסתה אשתו של המנוח להדוף אותם, אך ללא הצלחה, ובעודה עושה כן, נפצעה בידיה מהסכינים שהשניים אחזו בידיהם. מותו של המנוח נגרם מפצע דקירה בלב.