נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ הגשים הלילה (בין ראשון לשני) את אחד החלומות הגדולים שלו כשהופיע במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, אך בדיעבד סביר שיצטער על עצרת הקמפיין במדינה ה"דמוקרטית" - בעיקר בגלל הדברים שנאמרו על ידי תומכיו עוד לפני שהוא עצמו עלה לבמה.
3 צפייה בגלריה
טראמפ בעצרת במדיסון סקוור גארדן
טראמפ בעצרת במדיסון סקוור גארדן
מגשים חלום בניו יורק. טראמפ
(צילום: ANGELA WEISS/AFP)
3 צפייה בגלריה
טראמפ בעצרת במדסיון סקוור גארדן
טראמפ בעצרת במדסיון סקוור גארדן
20 אלף איש במדיסון סקוור גארדן
(צילום: Anna Moneymaker/GETTY IMAGES NORTH AMERICA/AFP)
תשעה ימים לפני הבחירות בחר טראמפ לטפח את האגו שלו, וערך את העצרת במדינה שנחשבת "דמוקרטית בטוחה". כ-20 אלף איש מילאו את אחד האולמות המפורסמים בעולם, והקשיבו לשורה ארוכה של דוברים, בהם אנשי מדיה ימניים ששחררו שורה של אמירות אלימות, גזעניות ומיזוגניות. כך למשל, איש העסקים גרנט קרדון אמר על הבמה כי "קמלה האריס והסרסורים שלה יהרסו את המדינה שלנו" - ואף הגדיל לעשות והוסיף: "צריך לשחוט את מי שלא תומך בטראמפ".
גם סגנו המיועד של טראמפ, ג'יי די ואנס עלה לדבר. אחריו עלו לבמה אילון מאסק, ד"ר פיל, הכתב טאקר קרלסון, שני בניו של טראמפ ואפילו מלאניה טראמפ שסיפקה הופעה נדירה. אבל כאמור תומכיו הקיצוניים יותר של המועמד לנשיאות בלטו בעצרת. חבר ילדותו טראמפ דיוויד רם כינה את היריבה הדמוקרטית "שטן", ומגיש הרדיו היהודי סיד רוזנברג קרא להילרי קלינטון "בת *ונה חולה". גם על דאג אמהוף, בעלה של האריס, הוא לא פסח כשכינה אותו "*רא של יהודי".
למרות הכל, מה שעשוי לגרום נזק של ממש לטראמפ היו דבריו של הקומיקאי טוני הינצ'קליף: "אתם אולי לא יודעים, אבל יש עכשיו יש אי צף של זבל באמצע האוקיינוס. אני חושב שקוראים לו פורטו ריקו", אמר - ועורר סערה. במקביל, וידאו של האריס מפרטת את תוכניותיה לגבי פורטו ריקו הועלה לרשתות החברתיות, ושותף במהירות על ידי באד באני, ריקי מרטין וג'ניפר לופז, שלושת האייקונים המוזיקליים הגדולים ביותר של האי, שמחזיקים יחד 315 מיליון עוקבים באינסטגרם בלבד. מרטין אף שיתף את דבריו של הינצ'קליף מהעצרת, וכתב: "זה מה שהם חושבים עלינו".
3 צפייה בגלריה
טראמפ במדיסון סקוור גארדן
טראמפ במדיסון סקוור גארדן
בסוף טראמפ התקבל כמעט בפיהוק
(צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

במדינות המתנדנדות, שביוכלתן להכריע את המרוץ, מתגוררת אוכלוסייה פורטו ריקנית גדולה. בפנסילביה למשל מתגוררים כ-450 אלף פורטו ריקנים - שנחשפו כעת לכותרות מהעצרת. בפלורידה ישנם יותר ממיליון פורטו ריקנים, ולמרות שהמדינה נחשבת "רפובליקנית בטוחה" לא פעם מיהרו מתמודדים רפובליקנים להתנער מהעלבון הקהילה הגדולה - שבהחלט עשויה להשפיע על המרוץ הצמוד לקונגרס.
בצל כל זה טראמפ עלה לנאום, וקרא - כבשגרה - ליריבתו האריס "טיפשה עם IQ נמוך". הוא אומנם הגשים חלום, אך התקבל כמעט בפיהוק לצד השערוריות שקדמו לנאומו.