2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
צמצם דרמטית את קהל היעד לחיסון הרביעי. פרופ' אש
(צילום: יאיר שגיא)
בניגוד להמלצת המומחים של משרד הבריאות, המנכ"ל פרופ' נחמן אש החליט לאפשר חיסון רביעי נגד קורונה רק לעובדים חיוניים ולבני 18 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון ולמטפליהם. במטה ההסברה למאבק בקורונה של משרד הבריאות מסרו הערב (רביעי) כי החיסון יינתן בתנאי שחלפו ארבעה חודשים מהחיסון השלישי.
עוד מסרו כי "ההחלטה התקבלה לאור נתוני מועילות מנת החיסון הרביעית, שניתנה לאוכלוסייה מגיל 60 ומעלה, מהם עולה, כי ההגנה מהדבקה משופרת פי 2 לעומת המנה השלישית וכי ישנה הגנה מתחלואה קשה של פי 5-3 לעומת המנה השלישית, וכן לנוכח היקף התחלואה הנרחב, הגורר ריבוי הדבקות, אשפוזים ותחלואה קשה".
הצט"מ הודיע על המלצתו אתמול והדגיש כי הוא קורא לאפשר חיסון רביעי גם לבני 18 ומעלה בחיסון רביעי נגד קורונה, בתנאי שעברו חמישה חודשים ממועד ההחלמה או ממועד החיסון השלישי. בצט"מ הסבירו כי מהממצאים עולה שההגנה מפני הדבקה עולה כמעט פי 2 לעומת מחוסנים בשלוש מנות, ומזנקת פי 5-3 כשמדובר בהגנה מפני תחלואה קשה.
(צילום: נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
בני ובנות 60+ מקבלים חיסון קורונה רביעי באשקלון
בני ובנות 60+ מקבלים חיסון קורונה רביעי באשקלון
מתחם חיסונים באשקלון
(צילום: בראל אפרים)
המלצת המומחים התקבלה אחרי שבועות שבהם המשרד התלבט אם גם הפעם להקדים את מדינות העולם ולחסן במנה נוספת נגד קורונה לאור התפשטות האומיקרון. בניגוד לחיסון השלישי, בשל היעדר נתונים משמעותיים פרופ' אש היה נתון תחת לחצים לעיכוב ההחלטה, ובחר להמתין עם ההכרזה על חיסון רביעי למבוגרים עד שיקבל מספיק מידע על רמת המוגנות שמספקת המנה הנוספת.