בלבנון התפרסמו אחר הצהריים (שלישי) תיעודים מפיצוצי מכשירי הקשר ברחבי המדינה, שמהם נפצעו לפי דיווחים מאות פעילי חיזבאללה, בין היתר בסופר בביירות, אך גם באזורים אחרים רבים במדינה. בינתיים, משרד הבריאות של לבנון ביקש מאזרחים המחזיקים במכשירי קשר מאותו הסוג של אלה שהתפוצצו ברחבי המדינה להשליך אותם "מיד".
המשרד גם ביקש מבתי חולים במדינה להיות בכוננות מירבית ולהעלות את רמת ההיערכות שלהם. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, ביקש לגייס את כל הגורמים לטיפול בפצועים.
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר

4 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
תיעוד מרגע הפיצוץ
4 צפייה בגלריה
מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
מכשירי הקשר שהתפוצצו
גורם רשמי בחיזבאללה אמר כי פיצוץ מכשירי הקשר של אנשי ארגון הטרור ברחבי לבנון הוא "פרצת האבטחה הגדולה ביותר עד כה". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
בישראל טרם לקחו אחריות על האירוע, שמוגדר בכלי תקשורת ערביים כ"מבצע מסתורי ישראלי", פיקוד העורף לא עדכן הנחיות לציבור - אך טופז לוק, יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפק רמז עבה בטוויטר שלו.
בתגובה לציוץ של העיתונאי חיים לוינסון שבו טען כי נתניהו לא יפעל בצפון לפני נסיעתו לעצרת האו"ם, הגיב לוק כי זה "לא התיישן טוב". זמן קצר לאחר מכן מחק יועצו של נתניהו את הציוץ. בלשכת רה"מ התנערו במהרה מהיועץ הקרוב לוק, ומסרו כי הוא "אינו משמש כדובר ראש הממשלה כבר מספר חודשים, ואינו נמצא במעגל ההתייעצויות הקרוב". למרות התגובה מלשכת רה"מ, נודע כי לוק נכח אמש בלשכת נתניהו בקריה - בזמן הדיון הביטחוני הרגיש שם.
גם חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד סיפק רמז ברשת החברתית X. בציוץ שפרסם כתב "תודה!". בינתיים שרי הממשלה קיבלו הנחיה מלשכת ראש הממשלה שלא להתראיין.
סביב השעה 16:00, כלי תקשורת בלבנון דיווחו על אירוע ביטחוני חריג, עם נפגעים, בדרום לבנון, באל-בקאע וברובע הדאחייה בביירות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי מקורות ביטחוניים על מאות נפגעים מחיזבאללה בדרום לבנון ובפרברי ביירות, כשמכשירי הקשר שלהם "התפוצצו". לפי דיווח באל-ג'זירה, מכשירים התפוצצו גם באל-בקאע ובדרום לבנון. רשת NBN הלבנונית פרסמה ממקור רשמי כי כ-1,000 נפצעו באירוע, "ללא הרוגים".
גורם בחיזבאללה הודה בפני "אל-ערבי אל-ג'דיד", אחרי האירוע המסתורי, כי "ישראל פרצה למכשירי התקשורת של פעילי הארגון, ופוצצה אותם". לדבריו, "זו הפרה חמורה שנחקור אותה, יש נפגעים כתוצאה מהפיצוץ אבל אין הרוגים". לדברי מקור לבנוני, כפי שדווח ב"אל-ערביה", גורמי חיזבאללה התבקשו להשליך את מכשירי הקשר אחרי הפיצוצים.