במטרה להמחיש את ממדי הזוועות שביצעו אנשי חמאס במתקפה על עוטף עזה ב-7 באוקטובר, פרסמה היום (ראשון) חטיבת הדיגיטל של משרד החוץ ברשתות החברתיות שורת סרטונים קשים לצפייה המיועדים לקהל בינלאומי. בתיעוד מציגים אנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר תמונות של כמה מקורבנות הטבח, שבעיניים דומעות ובקול חנוק אך ענייני מסבירים למצלמה באנגלית ובספרדית על האופן המחריד שבו נרצחו. ynet החליט לא להציג את התיעוד או לתאר את תוכנו.
המהלך הוא חלק מהחלטה אסטרטגית שקיבל משרד החוץ במטרה להבהיר לעולם מה התרחש בשבת שעברה, ולהילחם על דעת הקהל העולמית. ראש חטיבת הדיגיטל, דוד סרנגה, שהה לאורך אתמול במכון לרפואה משפטית, שם שוחח ארוכות עם העומד בראשו ד"ר חן קוגל ואנשי צוותו. אלה סיפרו לו שאף שחשבו שמעצם תפקידם הם מחוסנים לכל, העבודה שלהם במעבדות בשבוע האחרון מלווה בבכי בלתי פוסק.
2 צפייה בגלריה
דוקטור ריקרדו נחמן על ניתוח הגופות מהרצח של חמאס
דוקטור ריקרדו נחמן על ניתוח הגופות מהרצח של חמאס
ד"ר ריקרדו נחמן. "לא ראיתי דברים כאלה"
( צילום: דוברות משרד החוץ)
2 צפייה בגלריה
דוקטור חן קוגל על ניתוח הגופות מהרצח של חמאס
דוקטור חן קוגל על ניתוח הגופות מהרצח של חמאס
ד"ר חן קוגל. "דוגמה אחת מהמון זוועות"
(צילום: דוברות משרד החוץ)
באחד הסרטונים מציג ד"ר ריקרדו נחמן מקרה ובסיום אומר: "בחיים לא ראיתי דברים כאלו, בכל 28 השנים שבהן אני עובד בתור מומחה לזיהוי פלילי". בסיום סרטון אחר אומר ד"ר קוגל: "זו דוגמה אחת מהמון זוועות מזעזעות. אני 31 שנים בתחום ואני רגיל לראות דברים כאלה, אבל בחיים לא ראיתי...". אחרי פירוט קצר הוא משתנק ומפסיק לדבר.
שיתוף הפעולה החריג הזה מתקיים על רקע פעילות של גולשים רבים ברשתות החברתיות בעולם, המטילים ספק במקרה הרע - או מכחישים במקרה הרע עוד יותר - את הדיווחים על טבח תושבי העוטף. "חשוב שהמראות הללו יהיו גם נחלת הקהילה הבינלאומית", אומר סרנגה. "עדויותיהם האותנטיות של הגורמים המקצועיים במכון לרפואה משפטית יכולות להזים את השקרים המופצים ברשתות ובתקשורת. מטרתנו היא לספק לגיטימציה בינלאומית לפעילות צה"ל".
עדות נוספת שמופצת היא של מנהלת מעבדת ה-DNA במכון, ד"ר נורית בובליל. "אנחנו רגילים למקרים של תאונות דרכים, תאונות רכבות, אבל שום דבר לא הכין אותנו לזה", היא אומרת בדמעות. "הם באו עם סכינים, הם באו עם אבנים, עם נשק. אנחנו עובדים במעבדה מאז שבת שעברה בערב. מגיעים הביתה ב-2:00 בלילה וחוזרים ב-7:00 בבוקר כדי לתת להם שמות ואת הכבוד שמגיע להם".