2 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
השקיות הממותגות שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
כתבי אישום הוגשו נגד תשעה בני אדם בגין הפעלת רשת לסחר בקנאביס המכונה "מאנקיז", שהתנהלה ביישומון טלגרם. החשודים נעצרו בסוף החודש שעבר בתום מבצע סמוי שבמסגרתו סוכן סמוי חשף שתי דירות ששימשו כחמ"ל למכירת הסמים, ושלשום (שישי) הגישה המשטרה לבית משפט השלום בירושלים את כתבי האישום נגדם.
המבצע המיוחד התנהל לאורך השבועות האחרונים, במהלכם סוכן ימ"ר ירושלים אסף ראיות נגד התשעה, בעיקר בדירות ששימשו לתפעול הרשת: אימות הלקוחות, ריכוז ההזמנות וניהול המשלוחים.
בלשי הימ"ר פשטו ב-23 ביוני יחד עם כוחות נוספים על דירה ברחוב שלום עליכם בתל אביב, ובה נעצרו חלק מהנאשמים ששימשו כמאמתים ושליחים. כבר באותו היום הושבתה הקבוצה בטלגרם - אך שבה שנית לפעילות כעבור כמה ימים. ב-1 ביולי נערכה פשיטה שנייה, הפעם על דירה ברחוב אליפלט בעיר. נאשמים נוספים אותרו שם כשהם מנסים להשמיד ראיות ושוברים לשם כך את הטלפונים הניידים שלהם.
כתבי האישום נגדם כוללים עשרות סעיפים, בהם קשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסם מסוכן, סחר בסם מסוכן בצוותא ועוד. זאת, לצד בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים הוגשו ביום שישי לבית משפט השלום בירושלים.

"שירותי החלפה ותודעת שירות גבוהה"

דפוס הפעולה של הרשת התנהל באופן שבו רוכשי הקנאביס היו פונים באמצעות הטלגרם לקבוצה. הפנייה הייתה מתקבלת בטלפון - והחשודים היה מאמתים את זיהוי הלקוח על ידי צילום תעודות זהות, סרטון עצמי וצילום פרופיל מהרשת החברתית שהלקוחות התבקשו לשלוח. לאחר מכן נעשה תיאום בין הצדדים אודות כמות הסם הרצוי, מחירו ויעד המשלוח. בהמשך הועברה המשימה לאותם שליחים שהשלימו את העסקה - הם מסרו את הסם לקונה בשקית ממותגת - עם הכיתוב Monkeys Kush וציטוט מספר תהילים: "מאת ה' הייתה זאת, היא נפלאת בעינינו".
2 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
החשודים ניסו להעלים ראיות - אך הסמים נתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
בחיפוש שערכו הבלשים בדירות אותרו גם טבלאות ניהול העסק ובהן סכומים העולים על מאות אלפי שקלים ליום הפצה. בנוסף, חברי הקבוצה קיבלו ייעוץ משפטי שבמסגרתו פורסמו מספרי הטלפון של בא-כוח הנאשמים, לצד קוד אימות לצורך התקשרות עמם, והחברים הונחו לפעול על-פי נהלים קשיחים: להחביא את הסמים ברכב, למחוק היסטוריה באפליקציות ניווט וכדומה.
הקבוצה גם סיפקה שירותי החלפה, מעין שירות שימור לקוחות שנועד להגביר את שביעות רצון הלקוחות. במידה שהקונה לא היה מרוצה מטיב הסם שסופק לו - אותו חומר הוחלף באחר ובכך שמרה הקבוצה על תודעת השירות הגבוהה.