עו"ד דודי זלמנוביץ, ממקימי מטה משפחות החטופים והנעדרים, יפסיק את פעילותו במטה. בהודעה מטעם המטה נכתב: "נוכח ההאשמות שהוטחו בפני דודי זלמנוביץ שלא בטובתו, נעתרנו לבקשתו לחדול בשלב זה מכל פעילות".
משפחתו של זלמנוביץ הינה בין משפחות החטופים, ובת משפחה אחרת שלו שרדה את התופת בדרום כשחבריה נרצחו בסמוך אליה. זלמנוביץ הקים את המטה ביחד עם רונן צור וחיים רובינשטיין, והמטה אף פעל במשרדיו במגדל המוזיאון בתל אביב.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו עם משפחות החטופים והנעדרים בקריה בתל אביב
(צילום: לע"מ)
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
3 צפייה בגלריה
חמ"ל המבצעים של דודי זלמנוביץ׳
חמ"ל המבצעים של דודי זלמנוביץ׳
זלמנוביץ (מימין). המטה פעל ממשרדיו בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
חמ"ל המבצעים של דודי זלמנוביץ׳
חמ"ל המבצעים של דודי זלמנוביץ׳
(צילום: יריב כץ)
"מתחילת הדרך הרחקנו מהמטה וממשפחות החטופים, המייצגים את כל עם ישראל, כל הקשר פוליטי – ישיר או עקיף. כך יהיה גם בהמשך", נכתב בהודעת המטה על סיום פעילותו של זלמנוביץ.
המהלך מגיע ככל הנראה בעקבות הטענות שעלו ממשפחות שונות על כך שזלמנוביץ מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאנשי לשכתו. לפי הטענות, לשכת נתניהו ניסתה להתערב בפעילות המטה בעזרת זלמנוביץ, ואף ליצור מעין הפרדה בין המשפחות.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ונציגי משפחות החטופים
בנימין נתניהו ונציגי משפחות החטופים
נתניהו ונציגי משפחות החטופים
(צילום: לע"מ)
זלמנוביץ צפוי לטוס היום אחר הצהריים לכנס עורכי דין עולמי בפריז, על מנת לשאת דברים בנוגע למאמצים להחזרת החטופים והנעדרים. במטה ציינו כי נסיעה זו מתקיימת על חשבונו ולבקשת המטה כהתחייבות אחרונה.
במטה גם התייחסו לפגישת משפחות החטופים עם ראש הממשלה בסוף השבוע. הפגישה תואמה עם זלמנוביץ וצור, ורשימת נציגי המשפחות גובשה על-ידי רובינשטיין ובשיתוף עם צוות המשפחות - על מנת לכלול בפגישה נציגי חטופים מיישובי העוטף, מסיבת הטבע ועוד. במטה אף ציינו כי הפניה לרובינשטיין לזימון בני משפחות לפגישה נעשתה שעה בלבד לפני תחילתה.
בהודעה בפייסבוק על סיום פעילותו במטה, זלמנוביץ הכחיש את הטענות לשיתוף פעולה עם נתניהו ולשכתו: "נודע לי על הודעה שקרית שיצאה לתקשורת ללא תגובתי, שבינה ובין המציאות העובדתית, אין שום קשר. במשך שלושה שבועות וחצי אני נותן כל דקה, שקל, קשרים ויכולות למען משפחותינו - החטופים והנעדרים. עצוב לצערי שעל גב המשפחות האומללות שלנו, שכיום עשרות מהן במצב הטרגי ביותר שבן אנוש יכול להיות בו ומבקשות ממני אפילו חיבוק מרחוק באמצע הלילה, מנהלים מלחמות אגו ומלחמות פוליטיות שאינן קשורות אליי ושאיני מסוגל להבין את מידת הרוע ואטימות הלב הגלומות בהן".