תיעוד: נהג המונית נכנס לשכם לאחר חיסול המחבלים והותקף

נהג המונית שנכנס לשכם זמן קצר לאחר חיסול חוליית שלושת המחבלים בידי לוחמי ימ"מ בעיר הפלסטינית שנמצאת בשטחי A סיפר הערב (שלישי) בחקירתו כי זו אינה הפעם הראשונה שנכנס למקום בחודשים האחרונים. לדבריו, רק בחודשיים האחרונים הגיע לשכם "ארבע-חמש פעמים", לצורך תיקוני רכב במונית שלו.
הוא שחזר את הלינץ' שעבר בשעות הצהריים, ובנס נגמר עם פציעות קלות בלבד, ואמר: "זו הפעם האחרונה שאני אכנס. פתאום הגיעו אליי המון אנשים שהתחילו לזרוק אבנים. נפצעתי, ואני לא יודע אם זה מאבן או מזכוכית שעפה עליי". הוא ציין כי מי שסייע לו להגיע עד למוצב של צה"ל באזור היה פלסטיני, שלדבריו זיהה אותו ועזר לו להגיע למקום מבטחים.
3 צפייה בגלריה
נהג המונית שנכנס בטעות לשכם
נהג המונית שנכנס בטעות לשכם
נהג המונית שנכנס לשכם. "לא אכנס יותר"
קצין שיטור במחוז ש"י: "כניסה לשכם מהווה הפרת הוראה חוקית"
(צילום: דוברות המשטרה)

הצעירים הפלסטינים במקום זיהו את לוחית הרישוי הישראלית שלו והחלו לתקוף אותו, אך הוא כאמור הצליח להימלט בחזרה לשטח ישראל. לרכב נגרם נזק כבד. בתיעוד מהזירה נשמע פלסטיני קורא לצעירים לשרוף את הרכב. שב"כ היה עם הנהג על קו הטלפון במהלך ניסיון לינץ' והמנוסה מחוץ לעיר.
קצין שיטור במחוז ש"י במשטרת ישראל, מפקח רם אוזן, אמר כי "בשעות אחר הצהריים התקבל דיווח על אזרח ישראלי שנכנס עם המונית שלו לתוך שכם. האזרח זוהה כישראלי בתוך העיר והפלסטינים החלו להסתובב סביבו ולרגום אותו באבנים. הנהג שנפצע הצליח לחלץ את עצמו לכוח צבאי שהיה בסמיכות למקום ולקבל טיפול רפואי על ידי כוחות הביטחון". לדבריו, "הוא סירב להתפנות ועוכב לתחנת המשטרה שם הוא נחקר ומסר כי נכנס לתוך העיר 'כדי לטפל במונית שלו'".
3 צפייה בגלריה
נהג המונית שנכנס בטעות לשכם
נהג המונית שנכנס בטעות לשכם
"פלסטיני עזר לי"
המפקח אוזן הוסיף: "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי כל כניסה של ישראלי לשטח A מהווה הפרת הוראה חוקית ולמעשה מסכנת את שלום האזרח שנכנס לשם ומסכנת את כוחות הביטחון שנחלצים לעזרת האזרחים כדי לחלץ אותם".

חוליית המחבלים חוסלה בשכם שעות לפני פיגוע נוסף

חוליית הטרור שנתפסה באמצע שכם וחוסלה הייתה אחראית לשישה פיגועי ירי לעבר יישובים וכלי רכב צבאיים בשומרון בשבועות האחרונים, שהסתיימו ללא נפגעים. שלושת המחבלים שנהרגו במבצע של כוחות הביטחון, אדהם אל-שישאני, מוחמד אבו אל-ראאד ואשרף אל-מבסלט, התנהלו לאחרונה כמו מבוקשים: נעו מבית מסתור אחד לשני, עם חלוקת תפקידים ברורה.
3 צפייה בגלריה
המחבלים שחוסלו
המחבלים שחוסלו
המחבלים שחוסלו והרכב המחורר
(צילום: AFP)
מבצע בשכם לאור יום: כוח ימ"מ חיסל שלושה מחבלים

חבר רביעי בחוליה, איברהים אל-נבלוסי, טרם נלכד והמצוד אחריו נמשך. לפי המודיעין שהתקבל בצבא המחבלים תכננו פיגוע ירי נוסף כבר הערב בשומרון. פעילות הכוח הייתה מסוערבת בחלקה, והלוחמים הגיעו במונית פלסטינית וברכב אזרחי נוסף. המחבלים נתפסו עם רובי M-16 טעונים ועם כדור בקנה.
במערכת הביטחון עדיין לא בטוחים שמדובר בהיתקלות כפי שסברו תחילה. לנוכח המודיעין המדויק על אודות מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפיגוע, ייתכן שלוחמי הימ"מ החליטו "ללכת על בטוח" ולירות לעברם קודם.
גדודי חללי אל-אקצה, אליהם השתייכו המחבלים, פרסמו הודעת אבל ובה הבהירו שהשלושה הם פעילים בארגון. ארגון הטרור איים כי דמם "לא נשפך לשווא", וכי התגובה להריגתם תגיע במסגרת "דם תחת דם". בהמשך התקיימה בשכם הלווייתם בהשתתפות אלפי בני אדם - ובליווי חמושים שירו באוויר.