המכון הסורי "נורס" שמתנגד למשטר אסד פרסם היום (שבת) מידע על חסן דקדוק – אחד מארבעת ההרוגים אתמול בתקיפה המיוחסת לישראל בעיר אל-בעת' שבמחוז קוניטרה. על פי הדיווח מדובר בלבנוני תושב העיירה עיתא א-שעב בדרום המדינה, ששירת ביחידה 125 בכוח רדואן. נמסר כי הוא בנו של מוסא דקדוק, מפקד יחידת "תיק הגולן" של חיזבאללה, שהיה בעבר יועץ צבאי של כוח קודס האיראני בעיראק ותימן. על ראשו של דקדוק האב מוצע פרס של מיליון דולר בגין מעורבותו ברצח חיילים אמריקנים בעיראק.
2 צפייה בגלריה
חסן דקדוק, חוסל
חסן דקדוק, חוסל
מימין: חסן דקדוק שחוסל ואביו מוסא
2 צפייה בגלריה
התקפה בקוניטרה
התקפה בקוניטרה
כלי הרכב שהותקף בקוניטרה, אתמול
חיסול החוליה בוצע כשנסעה במכונית ליד הגבול. אתמול העריכו גורמי אופוזיציה סוריים שהחוליה שחוסלה בקוניטרה שייכת ל"חזית הגולן" - התשתית שחיזבאללה מנסה להקים בגולן הסורי בשנים האחרונות.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי ישראל תקפה מוצב צבאי בעיר חדר, השוכנת בין קוניטרה לבירה דמשק, באזור שבו נמצאים לוחמים של חיזבאללה הלבנוני ובסיסים של המשטר.
"המוצבים שהותקפו הם מוצבים צבאיים השייכים לחיזבאללה, באזור הנמצא תחת שליטת הארגון", דווח. "הקבוצות הפועלות תחת חיזבאללה ירו שלושה טילים, וישראל הגיבה בירי של שמונה טילים לעבר מטרות באזור הכפרי של דמשק הדרום-מערבי ובמחוז קוניטרה".
נזק בעיתא א-שעב בלבנון כתוצאה מתקיפת צה"ל

הלילה ב-1:28 נשמעה אזעקה במלכיה שבגליל העליון. לאחר מכן מסר דובר צה"ל כי במהלך הלילה זוהו שיגורים משטח לבנון לישראל, וש"צה"ל הגיב באש למקורות הירי". במקביל, הוסיף, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות של חיזבאללה בהן מפקדות מבצעיות.
סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה שישראל תקפה בכמה אזורים בדרום לבנון וכי קצב האש סביב הגבול נותר גבוה. אתמול דווח שישראל פגעה בבית חולים של צבא לבנון וגרמה לשריפה במחסן נשק. בנוסף נטען כי "פצצות זרחן" כוונו לאזור רמיש וגרמו לשלושה מקרי חנק של חיילים. עוד נמסר כי שלושה חיילים לבנונים נפצעו בתקיפת כלי רכב של הצבא בראס א-נאקורה, וחייל נוסף נפצע קל בתקיפה במרכז צבאי באזור.