דובר צה"ל הבטיח אמש כי "הלילה צה"ל יתקוף בעוצמה ברחבי המזרח התיכון" - ואכן גם אחרי מתקפת הטילים האיראנית חיל האוויר פעל, ובלבנון דווח על שורת תקיפות בדאחייה. במקביל צה"ל הודיע כי הותקף מהאוויר מתחם פיקוד ושליטה של חמאס בעזה, באזור ששימש בעבר בית ספר - והבוקר דווח על מעצרים בחברון, לאחר הפיגוע הרצחני ביפו.
כל זה קרה אחרי היום שבו מספר ההתרעות היה הגדול ביותר מאז 7 באוקטובר. 2,099 התרעות נשמעו אתמול, רובן הגדול בזמן מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, שבמסגרתה שוגרו קרוב ל-200 טילים. רובם יורטו, וכמה נפלו במרכז הארץ ובדרומה.
תקיפות בדאחייה, הלילה

השמדת תשתיות טרור שחיזבאללה מיקם בלב בניינים מגורים, בדאחייה
(צילום: דובר צה"ל)

מספר ההתרעות עלה בחדות בחודש האחרון. לאחר שבאוגוסט מספר ההתרעות השבועי עמד על בין 200 ל-300, באמצע ספטמבר כבר היו 487 התרעות בשבוע, וב-28 בספטמבר המספר הגיע לשיא של כמעט שנה - 911 אזעקות. הסיבה לא הייתה העלייה במספר השיגורים של חיזבאללה, אלא שיגורים של רקטות ארוכות טווח, שמובילות לחשש מנפילת מיירטים באזורים נרחבים - ולכן לאזעקות בשטח נרחב. בכמה מקרים שיגור רקטה אחת הוביל לאזעקות ביותר מ-100 יישובים.
בישראל הבהירו כי למתקפה הבוטה והמסיבית תהיה תגובה קשה, אבל האיראנים המשיכו באיומים - ופרסמו סרטון שבו נראה הרגע שבו מפקד משמרות המהפכה, חוסין סלאמי, מורה על פתיחה בתקיפה נגד ישראל שכונתה "ההבטחה האמיתית 2" - לאחר שהמתקפה באפריל כונתה "המתקפה האמיתית".
באיראן מפרסמים: רגע מתן ההוראה לתקוף את ישראל

2 צפייה בגלריה
מרכז הבקרה האיראני בעת קיום המתקפה "ההבטחה האמיתית 2"
מרכז הבקרה האיראני בעת קיום המתקפה "ההבטחה האמיתית 2"
מרכז הבקרה האיראני, בעת מתקפת הטילים
2 צפייה בגלריה
נזקי הנפילות בהוד השרון בעקבות מתקפת הטילים האיראנית
נזקי הנפילות בהוד השרון בעקבות מתקפת הטילים האיראנית
נזקי הנפילות בהוד השרון בעקבות מתקפת הטילים האיראנית
(צילום: דוברות עיריית הוד השרון)
הרמטכ"ל האיראני מוחמד באקרי אמר: "עברנו תקופה קשה של ריסון עצמי, מאז רצח הנייה, עקב בקשות חוזרות מהצד האמריקני והבטחותיו להפסקת אש בעזה, אך המצב היה בלתי נסבל אחרי חיסול נסראללה ונילפרושאן (ממשמרות המהפכה). היו לנו יכולות לתקוף מתקנים כלכליים של ישראל, אבל פגענו רק בבסיסים. ההתקפות שלנו כוונו לבסיס המוסד, בסיסי חיל האויר נבטים וחצרים, מכ"מים ואזורי כינוס של טנקים. התקיפה השיגה את ההרתעה הנדרשת, אנו מקווים שישראל ומי שתומך בה הבינו את המסר".
אמנם רוב הטילים יורטו, אבל הנזק בישראל מהמתקפה לא קטן. ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי עדכן כי לא פחות מ-100 בתים בעיר ניזוקו. במרבית המקרים מדובר בנזקים קלים מהדף, כמו שמשות שנופצו. "זו פגיעה משמעותית מאוד שפוטנציאל הפגיעה שלה בחיי אדם היה עצום ולשמחתנו הסתיימה ללא פציעות פיזיות", אמר ראש העיר.
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ששוחח עם שר הביטחון יואב גלנט אחרי המתקפה האיראנית, אמר כי "כוחותינו נשארים בעמדותיהם כדי להגן על חיילי ארצות הברית ושותפיה במזרח התיכון, אנחנו שומרים על יכולת משמעותית להגן על אנשינו, לספק תמיכה נוספת להגנת ישראל ולהרתיע מהסלמה נוספת. אני גאה במיומנות ובגבורה של חיילי ארצות הברית שעזרו להציל חיים מהתקפת איראן וממשיכים לתמוך בהגנה של ישראל ולמנוע התרחבות והסלמה של הסכסוך".
לדבריו, הכוחות האמריקניים "יירטו טילים רבים ששיגרה איראן לעבר ישראל, מימשנו את מחויבותנו לשתף פעולה עם ישראל בהגנתה. אנחנו מגנים את מעשה התוקפנות המקומם הזה של איראן, וקוראים לאיראן להפסיק כל התקפות נוספות, כולל מקבוצות הטרור שלה".
כוחות צה"ל בחברון, בבית אחד המחבלים

בינתיים, צה"ל כאמור פעל הלילה גם בלבנון - וגם בעזה. בצה"ל אמרו כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורה של תקיפות ממוקדות בימים האחרונים ברחבי ביירות נגד אתרי יצור אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות באזור. לפי דיווחים באל-חדת' הסעודי בוצעו 17 תקיפות בדאחייה במהלך הלילה. ארבעה מתחמי מגורים נהרסו לחלוטין.
בעזה כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלים של חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית ספר "תיכון בורייג'" במרכז הרצועה. בעזה דיווחו על תשעה הרוגים ו-20 פצועים בתקיפות.
במקביל, ולאחר הפיגוע הרצחני ביפו שבו נרצחו שבעה בני אדם, דיווחו הפלסטינים כי כוחות נכנסו אל ביתו של אחד המחבלים, בשכונת האוניברסיטה בחברון. בתיעוד שהופץ נראו מעצרים של קרובי משפחתו.