5 צפייה בגלריה
תאונה באש קודש
תאונה באש קודש
השריפה באש קודש
אירוע חריג התרחש הערב (א') בהתנחלות אש קודש שבבנימין. במהלך ניסיונות לכיבוי שריפות, שהשתוללו על פי החשד כתוצאה מהצתות סמוך ליישוב, הגיע למקום גם רכב ובו כמה נערים שלטענתם ניסו לסייע לכוחות במאמצי הכיבוי.
לפי מג"ב, במהלך נסיעת הנערים הם נקראו לעצור משום שנכנסו לשטח צבאי סגור. אבל רכב הנערים לא נעצר, וכתוצאה מכך התרחשה תאונה שבמהלכה נפצע אחד הנערים באורח קל ופונה על ידי צוותים רפואיים לבית החולים בירושלים. גם מפקדת במג"ב נפצעה קל.
5 צפייה בגלריה
תאונה באש קודש
תאונה באש קודש
הנזק שנגרם באש קודש
5 צפייה בגלריה
תאונה באש קודש
תאונה באש קודש
תוצאות ההתנגשות בין רכב נערי הגבעות לג'יפ מג"ב
נערי הגבעות טענו שג'יפ מג"ב ניגח את רכבם, ואילו במג"ב אמרו כי מדובר בטענת כזב. הם מסרו כי "במסגרת הפעילות שהתקיימה היום סימנו הלוחמים לרכב שחלף לידם, שנמצא בשטח צבאי סגור, לעצור לבדיקה. הרכב ניסה לבצע פניית פרסה והתנגש בניידת הממוגנת של מג"ב. נגרם נזק לרכב ובנוסף נפגעה באורח קל מפקדת הצוות תוך שהיא מנסה לרדת מהרכב. הלוחמים זיהו כי ישנם שישה אנשים ברכב, חמישה מהם ברחו מהמקום ואחד מהם נשאר לקבלת טיפול רפואי. למקום הגיעו כוחות רפואה ופינו אותו".
האירוע החל כאמור כתוצאה מרצף שריפות בעמק שילה, על פי החשד בעקבות הצתות. החום והרוחות העזות היקשו על מלאכת הכיבוי ועשרות מתנדבים וכמה צוותי כיבוי נאבקו באש. בשלב מסוים האש הגיעה לקו הבתים - פרגולות, צנרת מים וקווי חשמל וקרוון ורכב פרטי ניזוקו. כל המשפחות מאש קודש פונו ממנו לזמן קצר.
5 צפייה בגלריה
זריקת אבנים במגדלים
זריקת אבנים במגדלים
יידוי האבנים במגדלים
"מדובר באירוע טרור ממדרגה ראשונה, עשרות משפחות היו נתונות בסכנה ממשית שאיימה עליהם על ידי פורעים צמאי דם", אמר אהרון קצוף, תושב אש קודש. "אנחנו קוראים למערכת הביטחון לפעול באגרוף ברזל לאיתור וענישה של המציתים וליצירת הרתעה נגד הכפרים שמהם יצאו אותם פורעים".
שריפה נוספת פרצה היום ליד היישוב מגדלים שבשומרון. גם היא איימה על בתי התושבים, וגם שם ההערכה הראשונה היא שמדובר בהצתה מכוונת של פלסטינים מאחד הכפרים הסמוכים. לפני שהאש פרצה הגיעו כמה פלסטינים בסמוך לאחד הבתים בהתנחלות ויידו אבנים לעבר הבית ולעבר רכב.