המחבל שרצח אתמול (ראשון) את גדעון פרי מקדומים עדיין במנוסה, שעות רבות לאחר הפיגוע בין שני מפעלים בשטח פתוח באזור התעשייה בר-און בשומרון. פרי, נציין, היה מאבטח שתפקידו ללוות פועלים שעוברים ממפעל למפעל - והמחבל התנפל עליו בזמן הליכתם.
בתיעוד שהגיע לידי ynet נצפה המחבל הפלסטיני הולם בראשו של פרי בפטיש, חוטף את אקדחו, ואז נמלט מהזירה יחד עם אדם נוסף - שייתכן כי סייע לו. לאחר מכן נכנס הפלסטיני החשוד כמחבל לרכב לבן, ככל הנראה גנוב - וברח מהמקום. בהמשך מסע הבריחה שלו המחבל איבד שליטה על רכבו והידרדר לשולי הכביש. כוחות הביטחון כאמור עדיין מנהלים מצוד אחר המחבל, שהחזיק בהיתר עבודה במפעל שבו מורשים פלסטינים לעבוד תחת פיקוח ונוהלי אבטחה שהוחמרו.
תיעוד הפיגוע בשומרון | בלעדי

4 צפייה בגלריה
תיעוד מבריחת המחבל מזירת הפיגוע בקדומים
תיעוד מבריחת המחבל מזירת הפיגוע בקדומים
המחבל הולם עם פטיש בראשו של גדעון, בורח עם אדם נוסף - ואז מאבד שליטה על הרכב הגנוב
( צילום: בט"ש וחירום)
מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, קיים הערכת מצב לילית בזירת הפיגוע באזור התעשייה בר-און. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות רבים, בהם כוחות מיוחדים, פועלים באזור, מבצעים חסימות וממשיכים במרדף אחר המחבל.
״מדובר בפיגוע קשה מאוד", אמר בלוט בזירה. "נפגשתי עם המפקדים ועם ראש מועצת קדומים בזירה ואני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת פרי ולהשתתף בצערה. אנחנו במרדף אחר המחבל הנפשע ובמהרה נבוא איתו חשבון. במקביל נתחקר לעומק כדי ללמוד ולנסות למנוע אירועים דומים בעתיד".
פרי, שהותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים, שני אחים ואחות, שימש כמנהל במפעל והסתובב עם נשק לצורכי אבטחה. המחבל הפלסטיני התנפל על פרי, שניסה להיאבק בו, ופצע אותו באורח אנוש. אמבולנס צבאי פינה את פרי במצב אנוש, מורדם ומונשם, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
(צילום: דובר צה"ל )

4 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד המרכז אבי בלוט בזירת הפיגוע בשומרון
מפקד פיקוד המרכז אבי בלוט בזירת הפיגוע בשומרון
מפקד פיקוד המרכז אבי בלוט בזירת הפיגוע בשומרון. "פיגוע קשה מאוד"
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד המרכז אבי בלוט בזירת הפיגוע בשומרון
מפקד פיקוד המרכז אבי בלוט בזירת הפיגוע בשומרון
(צילום: דובר צה"ל)
הרופאים נלחמו במשך שעות על חייו, אך בשעות הערב נאלצו לקבוע את מותו. "ביגון עמוק ובלב כואב ושורף אנו מודיעים על הירצחו של בן קדומים, חברנו האהוב והיקר גדעון פרי הי"ד", צוין בהודעת היישוב. "מחבל ערבי נתעב תקף את גדעון בזמן שעבד בניהול המפעל. גדעון נלחם במחבל בכל כוחו, אך לצערנו הפגיעות החמורות היו קריטיות, והוא נפטר מפצעיו בבית החולים".
עוד נאמר בהודעת היישוב קדומים: "אנחנו מחבקים בשעה הזו את אשתו אלה וילדיהם יפעה, עלמה ורגב. את הוריו יוסי וחנה, אחותו רויטל רובינשטיין ואחיו רועי ומתתיהו. יחד עם קהילת קדומים נעטוף אותם. אנו דורשים מממשלת ישראל להבין שאנחנו במלחמה ולהורות לצבא לפעול בהתאם. אנחנו מתאבלים על מות חברנו, אך איננו נשברים - ההתיישבות של היהודים בארצם חזקה מכל מכת מחבל, ובבניין הארץ ננוחם".
תיעוד מבריחת המחבל מזירת הפיגוע
(צילום: בט"ש וחירום)

4 צפייה בגלריה
גדעון פרי וזירת הפיגוע בקדומים
גדעון פרי וזירת הפיגוע בקדומים
"לחם במחבל". גדעון פרי וזירת הפיגוע בשומרון
(צילום: באדיבות המשפחה)
פרי שירת כקצין תקשוב בצה"ל ושירת במילואים מתחילת המלחמה בעזה ובצפון. הוא ניהל את חנות כלי הנגינה הראשונה בשומרון. חבריו מספרים על איש חסד גדול: "גדעון מימן ופעל במו ידיו למען פרויקטים רבים להנגשה ולסיוע לחלשים ומועטי יכולת, בשקט ובעוצמה, ככה הוא פעל". מכר נוסף סיפר: "הוא היה חבר מדהים, מצחיק בצורה בלתי רגילה. ראשון לעזור בכל מקום, חבר אמת. מגיע לכל מקום ובכל שעה, פותר כל בעיה, מוכשר, יזם, חולם ולוחם".
ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק ספד: "גדעון היה חבר יקר ואהוב, איש משפחה ואיש חסד שהיה הראשון להירתם לכל משימה. קהילת קדומים כולה כואבת ומחבקת את המשפחה". ותיק הוסיף: "דרשתי היום במקום הפיגוע ממפקד האוגדה וממח"ט שומרון, וכן בשיחה עם אלוף פיקוד המרכז, דיון דחוף בנושא הממשקים עם הערבים, כולל באזורי התעשייה. לא ייתכן שפועל שקיבל אישור של שירות הביטחון הכללי להיכנס למקום מבצע פיגוע בקלות ומצליח לברוח. האינתיפאדה כבר כאן - לא ניתן שדם יהודים ימשיך להיות הפקר".
פורסם לראשונה: 23:56, 18.08.24