תיעוד מהחילוץ בנחל סער
(צילום: דוברות המשטרה)

ד"ר יאיר וייס (63), מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה, נהרג אתמול (שישי) כשטייל עם בנו בצפון רמת הגולן. בתאונה טראגית, הוא נפל מגובה בנחל סער, ומותו נקבע במקום. ד"ר וייס, שהיה נשוי בשנית, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שאחד מהם כאמור טייל איתו והיה עד לנפילתו. מתנדבי משטרה מיחידת חילוץ גולן חילצו אותו כמה שעות לאחר מכן - וביצעו בו פעולות החייאה, אך רופא 669 שהגיע למקום במסוק חיל האוויר נאלץ לקבוע את מותו. ככל הנראה, נפילתו התרחשה אחרי שהוא ובנו סטו ממסלול הטיול המסומן.
יאיר, תושב זיכרון יעקב, אהב מאוד לטייל בארץ - וקרוביו סיפרו כי רק לאחרונה השלים את שביל ישראל. הוא היה בוגר המחזור הראשון בפקולטה לרפואה וטרינרית ברחובות והתמחה בבריאות הציבור. בשנת 1992 החל את עבודתו כווטרינר בעיריית חיפה והחל מ-2018 ניהל את מערך השירות הווטרינרי בעירייה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר יאיר וייס
ד"ר יאיר וייס
נהרג כשטייל עם בנו בצפון רמת הגולן. ד"ר יאיר וייס
(צילום: ראובן כהן - דוברות עיריית חיפה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהחילוץ בנחל סער
תיעוד מהחילוץ בנחל סער
ההרוג בטיול ברמת הגולן השלים לאחרונה את שביל ישראל
(צילום: דוברות המשטרה)
ד"ר תדהר קליין, מהמרפאה הווטרינרית מוריה בחיפה ומחבריו של ד''ר וייס, אמר ל-ynet: "את יאיר וייס הכרתי עוד בתור ילד, כשהיה וטרינר שכיר צעיר במרפאה הפרטית בה טופל הכלב שלי. לימים הפך לקולגה למקצוע. היו לנו מרפאות פרטיות באותה העיר, ואחר כך הוא התמנה לווטרינר העירוני בחיפה. היו לנו שיחות ארוכות בטלפון ולעתים במשרדו כשהייתי מגיע לשם, על מקרים ואירועים הקשורים למקצוע. הוא תמיד היה בעל אוזן קשבת, נותן עצה טובה ותמיד טובת בעלי החיים בראש מעיניו".
ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה, אוהד דורפמן, סיפר כי ד"ר וייס היה אהוב על כולם. "הידיעה על מותו בטרם עת היכתה בי קשות", אמר, "יאיר היה איש מקצוע למופת, אהוב על כל חבריו לעבודה, אדם שעמד על האמת המקצועית שלו גם כשזו לא הייתה נוחה - ותמיד עשה זאת בצניעות ובדאגה חסרת פשרות לבריאות הציבור ורווחת בעלי החיים בעיר". הוא הוסיף כי "לכתו של יאיר היא אבדה קשה בראש ובראשונה לבני משפחתו, אך גם לנו חבריו לעבודה ומכריו הרבים שאהבו והעריכו אותו מאוד. יאיר ייחסר לכולנו מאוד".
ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, אמרה: "קיבלתי בתדהמה ובצער רב את הבשורה הקשה על מותו הטראגי של ד"ר יאיר וייס. ברצוני להביע את תנחומיי הכנים בשמי ובשם כל עובדי עיריית חיפה למשפחתו של ד"ר וייס, ולחזק אותם בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".