"לישראל הייתה יד בייצור הביפרים שהתפוצצו בידי פעילי חיזבאללה, מבצע 'תקיפת שרשרת אספקה' כזה תוכנן במשך 15 שנים לפחות": כך אמרו הלילה (בין חמישי לשישי) גורמי מודיעין אמריקנים לרשת ABC. בדיווח תואר מפי אחד המקורות כי התכנון למתקפה כלל בין היתר כמה חברות קש, "עם כמה שכבות של גורמי מודיעין ישראלים והנכסים שלהן, שיצרו מצג של חברה לגיטימית", עבור ייצור הביפרים. הגורם המודיעיני אישר כי "לפחות כמה מעובדי החברה לא ידעו עבור מי הם עובדים באמת".
תיעודים מפיצוצי הביפרים

הגורמים אמרו עוד כי ההתאמות שעברו הביפרים כללו החדרת בין 30 ל-60 גרם של חומר נפץ למכשירים, וכן טריגר אלחוטי. אחד המקורות ציין כי מתקפות מסוג זה נשקלו גם על-ידי ה-CIA, אך ארגון הביון האמריקני הסתייג מנקיטה בטקטיקה כזו "כי הסכנה לחפים מפשע תהיה גבוהה מאוד".
בלבנון דווח כי יותר מ-3,000 אנשי חיזבאללה נפצעו מפיצוצי הביפרים, ו-450 בני אדם נוספים נפצעו מגל הפיצוצים הנוסף, שבמהלכו פוצצו מרחוק מכשירים אלקטרונים שונים שבבעלות ארגון הטרור, בהם מכשירי קשר. חיזבאללה הודיע רשמיתי רק על 37 הרוגים, אך ההערכות בישראל הן שאומדן ההרוגים והפצועים הרשמי בלבנון נמוך משמעותית מהמציאות. ההערכה היא שיש עשרות רבות של הרוגים - אם לא יותר מכך. לפי ההערכות, פגיעה משמעותית מאוד נגרמה לכוח רדואן, שאיבד חלקים גדולים משדרת הפיקוד שלו, וההערכות מדברות על עשרות רבות שנהרגו במלחמה, כולל בפיצוצים ביומיים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
תיעוד מרגעי פיצוץ אחד הביפרים
בנאומו הראשון אחרי מתקפות פיצוצי מכשירי קשר, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה אמש כי ארגונו ספג מכה קשה ו"חסרת תקדים" - וכינה זאת "רצח עם". לצד זאת, הוא הבהיר כי הלחימה לא תיפסק עד להפסקת המלחמה בעזה, ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "גם מלחמה כוללת לא תוביל לחזרת תושבי הצפון". נסראללה התרברב ואיים שאם ישראל תפתח בתמרון בלבנון, תהיה זו "הזדמנות היסטורית" לכאורה עבור חיזבאללה - והזכיר את פעולות הגרילה בעבר נגד כוחות צה"ל ברצועת הביטחון, ממנה נסוגה ישראל בשנת 2000. נסראללה הבטיח בנאומו עונש "צודק", אך לא פירט: "זה יגיע ממקום צפוי, או לא צפוי".