אולפן ynet: ריאיון עם ח"כ עמר בר-לב
(צילום: שחר גולדשטיין)

על רקע הדיווחים על חלוקת התיקים המסתמנת בממשלה שמנסים להקים בגוש השינוי, אומר חבר הכנסת עמר בר-לב, מספר 2 במפלגת העבודה: "זכינו בשבעה מנדטים, בדיוק כמו ימינה וישראל ביתנו, לכן המקום שלנו בממשלה צריך להיות שווה למקום שלהם". בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) הוא הוסיף: "אנחנו לא מתכוונים להיות הפראיירים של הממשלה הזאת".
אתם הולכים להקשחת עמדות, לחבל בניסיון להרכיב ממשלה? "אנחנו לא נעשה שום מהלך שיחבל בניסיון להקים ממשלת שינוי. זה מה שהבטחנו לבוחרים שלנו, וזה מה שאנחנו נעשה. אנחנו תומכים ונותנים רוח גבית חזקה ליאיר לפיד. אני מקווה שהוא יקבל את המנדט הבא מהנשיא להרכיב את הממשלה".
2 צפייה בגלריה
בית הנשיא בירושלים
בית הנשיא בירושלים
עמר בר-לב. "נעשה כמעט הכול כדי להחליף את הממשלה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
אלדד יניב
אלדד יניב
אלדד יניב. "משוגעים, רדו מהגג"
(צילום: שחר גולדשטיין)
אם אתם תקשיחו עכשיו את העמדות ותתחילו לבקש תיקים לא ריאליים זה יכול להתפוצץ. "אנחנו נעשה את הכול, כמעט את הכול, בשביל שתוחלף הממשלה הזאת. אבל יחד עם זאת, בוא לא נשכח שאנחנו זכינו בשבעה מנדטים, בדיוק כמו מפלגת ימינה, בדיוק כמו ישראל ביתנו. ולכן המקום שלנו באותה הממשלה צריך להיות שווה וזהה למקום שלהם ולהשפעה שלהם".
אתם חושבים שיש לכם את הכוח רק כי יש לכם אותו מספר מנדטים כמו בנט לקבל את אותם תפקידים שווי ערך? "אנחנו מוכנים גם לעשות פשרות כאלה ואחרות. אבל בוודאי לא מצב שאנחנו היחידים שעושים פשרות וכל האחרים מטפסים על הגג. ברור שגם כל ההכרזות של האחרים, והדרישות שלהם כאלה ואחרות, ברור שלא כולן יתממשו. חלקן יתממשו וחלקן לא".
אז איזה תיקים תבקשו? אתם רוצים אותו מספר תיקים בדיוק כמו ימינה? "ברור, חד משמעית. מרב מיכאלי צריכה לקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים ואותו הדבר לגבי כל היתר. ולא רק תיקים, זה וועדות, זה תפקידים נוספים, זה העקרונות שעליהם תיבנה הקואליציה העתידית".
הפעיל החברתי אלדד יניב התעמת איתו במשדר והזהיר מפני החמצת ההזדמנות להקים ממשלת שינוי. "משוגעים, רדו מהגג", הוא אמר לבר-לב. "נכון שיש לכם שבעה מנדטים כמו לימינה, וזה נכון שימינה סוחטים. אבל זה המצב. אנחנו לא ניצחנו בבחירות, לא השמאל ולא המרכז. גם לא הימין. צריך להקים פה ממשלת אחדות. שנים לא הייתם בשלטון. פתאום תפקידים כמו שר תחבורה, שר בריאות, שר כלכלה שיפרק את המונופולים, איכות סביבה לא מעניינים אתכם, רק חינוך וביטחון. אתם פשוט עושים צחוק ומנהלים פוליטיקה קטנה. אתם מאבדים את הרגע".
בר-לב השיב לו: "אני לא אמרתי 'לא שר כזה ולא שר אחר', להיפך, שמעבר לתפקיד כזה או אחר חלק מהמדיניות שלנו, חלק מהערכים שלנו יבואו לידי ביטוי בממשלה הבאה. לכן אני לא מבין את ההתקפה הזו".
הריאיון עם ח"כ איתמר בן-גביר
(צילום: שחר גולדשטיין)

גם ח"כ איתמר בן-גביר התראיין במשדר והגיב על אמירתו של יו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' אמש שלפיה "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו" מכיוון שראש הממשלה קרא להרגעת הרוחות בירושלים "מכל הצדדים". בן-גביר אמר: "אני לא רוצה להחליף את נתניהו, אני כן רוצה שתהיה כאן ממשלת ימין חזקה עם נתניהו. אני כן שותף לביקורת שלו על התגובה האומללה של הליכוד, אני לא שותף לאמירה שאולי נחליף את נתניהו".
כנשאל אם הוא סבור שיש סיכוי להקמת ממשלת בנט-לפיד השיב בן-גביר: "אני בטוח שגדעון סער בסופו של דבר מבין את המשמעות של ללכת עכשיו עם השמאל. מה, מרב מיכאלי במשפטים, ניצן הורוביץ בקבינט, הם יגיבו בעזה? לכן חייבים שתהיה כאן ממשלת ימין מלא-מלא. אני מקווה לא ללכת לבחירות, אבל אם צריך נלך לבחירות".
ח"כ עאידה תומא סלימאן בריאיון לאולפן ynet
(צילום: שמיר אלבז, שח גולדשטיין)

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת לא שללה במשדר את האפשרות שחלק מהח"כים ברשימה, למשל אלה ממפלגת תע"ל של אחמד טיבי, יאפשרו הקמת ממשלה בראשות נפתלי בנט. "הרשימה המשותפת תשב ותחליט ותצביע ביחד, זה מה שעשינו מלכתחילה, זה מה שנעשה בהמשך".
תומא סלימאן סירבה לגנות את האלימות של ערבים כלפי יהודים בירושלים ואמרה: "כדי להרגיע את הרוחות, שייסוגו כוחות הכיבוש מירושלים המזרחית. שיפסיקו את הדיכוי. למה מתעללים במתפללים בחודש רמאדן? למה האיצו את פעולות הדיכוי נגד התושבים הפלסטינים?".
ריאיון לאולפן עם ח"כ בוסו מש"ס
(צילום: שחר גולדשטיין)

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הגיב על דבריה ואמר: "אתה שמעת עכשיו את עאידה תומא סלימאן, ואתה מבין עד כמה שהם באמת יכולים להיות שותפים לגדעון סער ונפתלי בנט. פשוט בושה. חברת כנסת בכנסת ישראל שלא מגנה את האלימות בירושלים".
כשנשאל אם ש"ס תלך עם בנימין נתניהו לאופוזיציה השיב: "זה לא שאנחנו הולכים עם נתניהו לאופוזיציה, פשוט אין לנו חיבור אחר שאנחנו יכולים באמת לבחון. אנחנו לא יכולים לשבת עם גלעד קריב ולתקן את חוק הגיור, או עם איווט ליברמן שיהיה שר האוצר. זה לא הגיוני, זה לא נורמלי, זה לא נכון. אני מאמין שבתשעת הימים הקרובים יהיו שינויים ואני מאמין שגם גדעון סער וגם נפתלי בנט בסוף יתעשתו ויבינו - אלו לא שותפים שאפשר לעשות איתם שום דבר".