נשיא המדינה יצחק הרצוג אישר בריאיון ל"סקיי ניוז" כי ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל והבכירים הנוספים מכוח רדואן שחוסלו בדאחייה של ביירות ביום שישי האחרון "התכנסו שם כדי לתכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר". הפרטים על כך הופיעו הבוקר בטורו של רונן ברגמן.
בריאיון אמר הרצוג כי "כל המנהיגים שחוסלו ביום שישי בתקיפה הישראלית נפגשו יחד כדי לצאת לאותה מתקפה נוראית ומחרידה שבוצעה ב-7 באוקטובר על-ידי חמאס, מתקפה בה שרפו ושחטו אזרחים, אנסו את נשיהם, חטפו אזרחים זקנים, צעירים ותינוקות בני יומם לעזה - זו בדיוק אותה תוכנית שהם תכננו במשך שנים כחלק מהתוכניות של אימפריית הרשע באיראן".
נשיא המדינה יצחק הרצוג מדבר בריאיון לSky News
(צילום: Sky News)

תיעוד היירוטים הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

הלילה חיל האוויר תקף עשרות מטרות בדרום לבנון בכמה מרחבים, בהן משגרים ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. זה קרה לאחר המטחים של חיזבאללה לעמק יזרעאל ולקריות, שגרמו נזקים כבדים בקריית ביאליק, במורשת שבמשגב ובבית שערים.
בסך הכול, שוגרו מהלילה 150 רקטות, כטב"מים וטילי שיוט לשטח ישראל. רובם הגדול יורטו. בסביבות השעה 12:00 נשמע רצף אזעקות בקריית שמונה ובאצבע הגליל, בעקבות חשד לחדירת כלי טיס.
קריית ביאליק לאחר הנפילה
(צילום: גיל נחושתן)

ההרס ביישוב מורשת
(צילום: נחום סגל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון שבו התייחס לאירועים בצפון: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".
ראש הממשלה על הלחימה בצפון ובלבנון
(צילום: וידאו: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט סייר בתאי השליטה והתקיפה של חיל האוויר ושמע ממפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ורמ״ט החיל תת-אלוף עומר טישלר על היערכות הכוחות בהגנה ובהתקפה. "הגעתי כדי לראות מקרוב את הפעילות של חיל האוויר - התוצאה מרשימה ביותר, גם בהגנה וגם בהתקפה, בכל הרבדים", אמר גלנט. "חיזבאללה התחיל לחוש חלק מהיכולות של צבא ההגנה לישראל, ויש שם כבר תחושה מאוד קשה של נרדפות ואנחנו רואים את התוצאות".
גלנט הבהיר כי "המהלכים האלה יימשכו עד שנגיע למצב שבו אנחנו מחזירים בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם –זה היעד, זו המשימה, ואנחנו נפעיל את כל מה שצריך על מנת לעמוד בה".
שר הביטחון גלנט בתאי התקיפה של חיל האוויר: ״חיזבאללה החל לחוש חלק מיכולותנו - את תחושת הנרדפות שלו מרגישים היטב. המהלכים שלנו ימשכו עד להשגת המטרה, נפעיל את כל מה שצריך כדי לעמוד במשימה
(צילום: אלעד מלכה)

רק לפני מספר ימים הגיע גלנט אל הבסיס ברמת דוד, היעד שנבחר על-ידי חיזבאללה במטח הלילי האחרון, שם הכריז על "פתיחת שלב חדש" במלחמה בצפון. גלנט הגיע אל הבסיס ביום רביעי האחרון, אז אירעו פיצוצי מכשירי הקשר, פעולה שמיוחסת לישראל לפי פרסומים זרים, וממנה נהרגו יותר מ-20 פעילי חיזבאללה ונפצעו עוד מאות.
גם שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לאירועים בצפון ואמר לעשרות שרי חוץ: "נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחינו. אם העולם לא יסיג את חיזבאללה מצפון לליטאני בהתאם להחלטה 1701 - ישראל תעשה זאת". לדבריו, "בעקבות המתקפה הנרחבת של חזבאללה על מרכזי אוכלוסין אזרחיים בישראל, פניתי לעשרות שרי חוץ והפעלתי את כל שגרירויות ישראל בעולם כדי להעביר מסר חד וברור: ישראל תעשה את כל הנדרש כדי להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה - ארגון טרור שתוקף את ישראל ללא הפסקה מאז 8 באוקטובר, שרצח עשרות ישראלים, כולל 12 ילדים בעת משחק כדורגל והביא לעקירתם של כ-70,000 ישראלים מבתיהם. ישראל פעלה ופועלת כדי למנוע פגיעות נוספות באזרחיה. לא נחדל עד שנשיב את הביטחון לאזרחינו ואת תושבי הצפון לבתיהם".