ניצב במשטרה בדימוס שחר איילון, לשעבר מנכ"ל רכבת ישראל, התייחס לחשיפת ynet לפיה המשטרה ושב"כ חוקרים חשד לפגיעה בפסי הרכבת בין עכו לכרמיאל אחרי שהתגלה מכשול שהונח על המסילה. "רכבת בציר הזה מסיעה בין 800-1500 נוסעים וכל פגיעה במסילה יכולה להביא לפיגוע רב נפגעים, שהוא פיגוע קשה מאוד ומשמעותי", הסביר איילון.
"הדרכים אל המסילות באותו אזור קשות להגעה ולכן גם החילוץ היה עלול להימשך זמן ממושך יותר", הוסיף. "מעולם לא חווינו מקרה של רכבת שירדה מהמסילות בגלל פיגוע, זו עליית מדרגה חמורה ויש לחקור אותה באמצעות השב"כ והמשטרה".
לדברי איילון, המחוקק רואה בפסי הרכבת מקום רגיש ומתייחס בחומרה לכל מי שנכנס לתחום המסילה ובוודאי למי שמנסה לפגוע בנוסעים או ברכוש. "היו בעבר מספר ניסיונות לפגוע בפסי הרכבת, יש סיורי בטחון קבועים לאורך כל מסילות הברזל בישראל ובמקומות רבים יש גם מצלמות וחיישנים, שמתריעים על כל ניסיון פגיעה, ויש עוד אמצעים כדי למנוע מצב שרכבת עם נוסעים תפגוש מכשול או פסים שהוסרו או כל ניסיון פגיעה אחר".
לדבריו, "כמנכ"ל הרכבת לשעבר הסכנות האלה מדירות שינה מעיני כל מנכ"ל ולכן מערך הביטחון ברכבת הוא גדול ויקר ולא חוסכים במאמצים כדי לסכל פיגוע".
המשטרה ושב"כ פתחו אמש בחקירה של חשד לפגיעה בפסי הרכבת בין עכו לכרמיאל, לאחר שהתגלה כי מכשול הונח על המסילה סמוך לכביש 85. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סמוך למקום עוכב חשוד - ערבי-ישראלי תושב הגליל בשנות ה-20 לחייו - שהועבר לחקירת גורמי הביטחון. על שאר פרטי המקרה והחקירה מוטל צו איסור פרסום.
גורם ברכבת ישראל אמר אמש כי "אין ספק שנמנע פה אירוע קשה". לדבריו, "רכבת שנוסעת במהירויות שבין 120 ל-140 קמ"ש ופוגעת בחפץ יכולה לרדת מהפסים, והקרונות גם יכולים להתהפך. זה משהו שהנהג לא יכול למנוע כי אין לו זמן ומקום להאטה". לדברי הגורם, אין לו פרטים רבים על המקרה הספציפי שנחקר - אך מדי בוקר ולבטח לאחר החג עוברים שני קטרים על כלל מסילות הרכבת בארץ מצפון לדרום וההפך, בכדי להסיר חשש ממפגעים - פעילות שנקראת ברכבת ישראל "פתיחת צירים".