עוד יום קטלני בכבישים - מרעננה ועד אופקים: ארבעה בני אדם נהרגו היום (שלישי) בתאונות דרכים ברחבי הארץ.
שרשרת התאונות החלה בשעה 08:50 בבוקר, אז התקבל במוקד מד"א דיווח על גבר כבן 70 שנפגע ממשאית ברחוב קרן היסוד ברעננה. צוות מד"א איתר את הגבר ללא רוח חיים וקבע את מותו במקום.
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב קרן היסוד ברעננה
זירת תאונת הדרכים ברחוב קרן היסוד ברעננה
זירת תאונת הדרכים ברעננה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א רן לוי סיפר: "הולך הרגל שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. סיפרו לנו שהוא נפגע ממשאית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
זמן קצר לאחר מכן עדכנה המשטרה כי מדובר בתאונת פגע וברח, וכי נהג המשאית נמלט מהמקום לאזור יהודה ושומרון. בתום חקירה שניהלו בוחני התנועה במרחב שרון וחוקרי תחנת כפר סבא, עצרו שוטרי מחוז יהודה ושומרון את נהג המשאית, תושב טייבה כבן 51, בחשד למעורבות בתאונת הדרכים הקטלנית והפקרת הולך הרגל. בתום חקירתו החשוד נכלא, ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.
4 צפייה בגלריה
 משאית שהתהפכה בכביש 437 סמוך לצומת מישור אדומים
 משאית שהתהפכה בכביש 437 סמוך לצומת מישור אדומים
זירת התאונה סמוך לצומת מישור אדומים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
כשלוש שעות מאוחר יותר, ב-11:48, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על רכב כיבוי אש שהתהפך בכביש 437 סמוך לצומת מישור אדומים. לאחר פעולות חילוץ מורכבות, חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של נהג הרכב, גבר כבן 45. לאחר התאונה, כביש 437 נחסם לתנועה בשני הכיוונים. המשטרה פתחה בחקירה.
פרמדיק מד"א נדב טייב סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה, ראינו את המשאית בין השול לכביש כשהנהג לכוד ומחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית. לאחר פעולות חילוץ מורכבות ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לצערנו לקבוע את מותו במקום".
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בין אורים לאופקים
תאונת דרכים קטלנית בין אורים לאופקים
זירת התאונה בין אורים לאופקים
(צילום: הרצל יוסף)
בשעה 15:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על תאונת דרכים במעורבות שני כלי רכב בכביש 241 סמוך לאופקים. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו צעיר כבן 20 ללא הכרה, וקבעו את מותו במקום. גבר כבן 60 פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני.
פרמדיק מד"א דני שטרקמן וחובש רפואת חירום במד"א אביחי פילו סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים חזיתית קשה מאוד בין שני כלי רכב. ראינו את שני הרכבים כשהם בתעלה בצד הכביש ועם סימני פח קשים. באחד הרכבים היה צעיר כבן 20 כשהוא לכוד. במקביל לפעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות והוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק וסובל מחבלה רב מערכתית, ולא נותר לנו אלה לקבוע את מותו במקום. ברכב השני היה גבר כבן 60 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".
4 צפייה בגלריה
רכב שהתנגש בעמוד בטון ברחוב שער הים בהרצליה
רכב שהתנגש בעמוד בטון ברחוב שער הים בהרצליה
זירת התאונה בהרצליה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בהמשך היום, בשעה 20:33 בערב, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על רכב פרטי שהתנגש בעמוד בטון ברחוב שער הים בהרצליה. פרמדיקים של מד"א איתרו גבר כבן 40 ללא סימני חיים, וקבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה.
פרמדיקים של מד"א לן מרקשוביץ ומיקי נמש סיפרו: "ראינו את הרכב כשהוא עם פגיעות פח קשות ובתוכו היה גבר כבן 40 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אך לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
מאוחר יותר עדכנו במד"א על תאונה נוספת, בכביש 4 ממחלף ראשון לציון ליציאה למחלף גן רווה, שבה נפצע אנושות צעיר בן 25 כתוצאה מהחלקה עם אופנוע.
מתחילת השנה ועד היום איבדו 183 בני אדם את חייהם בתאונות דרכים, לעומת 147 בתקופה המקבילה אשתקד – וישראל, כך נראה, בדרך הכמעט בטוחה לעוד שנה עם יותר מ-300 הרוגים בדרכים. הנתונים הללו מתפרסמים על רקע תחקיר "המקור" על שרת התחבורה מירי רגב – והמסמכים שחשפו כי היא מדרגת רשויות ופעילים לפי יכולתם לסייע לה בפריימריז.