בסביבת נתניהו דוחים היום (רביעי) בתוקף את הביקורת על החלטתו של ראש הממשלה להישאר בסוף השבוע בארה"ב ולא לחזור לארץ כמתוכנן לפני כניסת שבת. בסביבת נתניהו טוענים כי עם נחיתתו של נתניהו בוושינגטון, לשכתו הציעה לבית הלבן להיפגש ביום שני, שלישי ואפילו ביום רביעי לאחר הנאום בקונגרס. ואולם, הבית הלבן התעקש שהפגישה יכולה להיות רק ביום חמישי.
בסופו של דבר הפגישה של נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נקבעה ליום חמישי ב-13:00, כאשר הפגישה עם סגניתו והמועמדת לנשיאות קמלה האריס תתקיים לאחר מכן, בשעה 16:00.
נתניהו בארה"ב בפגישה עם משפחות חטופים
(צילום: דוברות רה"מ)

בסביבותו אומרים כי לשכת ראש הממשלה לא הייתה יכולה להתקדם בתיאום הפגישה עם טראמפ לפני תיאום הפגישות עם ביידן וסגניתו מאחר שלא מקובל שראש ממשלה ייפגש עם מועמד לנשיאות לפני שייפגש עם הנשיא המכהן וסגניתו. עוד נמסר כי לשכת רה"מ בחנה מול לשכתו של טראמפ האם ניתן לתאם את הפגישה ביום חמישי בערב בפלורידה, ואולם שם נמסר להם שטראמפ טס לעצרת בחירות ב-18:00.
מכיוון שהטיסה מוושינגטון לפלורידה אורכת שעתיים – בסביבת נתניהו טוענים שלא נותרה אפשרות, אלא לקיים את הפגישה בין טראמפ לנתניהו ביום שישי.
נתניהו ימריא ביום שישי בבוקר במטוס ראש הממשלה - "כנף ציון" - מוושינגטון לפלורידה וייפגש עם טראמפ באחוזה שלו במאר-א-לאגו שבפאלם ביץ'. נתניהו יטוס לבדו, בליווי קרוביו, אך ללא העיתונאים שמלווים אותו בביקור. הם ימתינו בוושינגטון - והפגישה בין ראש הממשלה לנשיא לשעבר תהיה סגורה לתקשורת.
2 צפייה בגלריה
מחאה למען עסקת חטופים מול הקפיטול
מחאה למען עסקת חטופים מול הקפיטול
מחאה למען עסקת חטופים מול הקפיטול
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו במפגש בבית הלבן ב-2018
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו במפגש בבית הלבן ב-2018
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו במפגש בבית הלבן ב-2018
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בלשכת ראש הממשלה כן בחנו אפשרות שכל הפמליה תטוס לפלורידה, ושם נתניהו יעביר את השבת, אבל בסביבתו טענו כי הוא החליט להישאר בוושינגטון כדי לחסוך עלויות של מלון נוסף. האפשרות לחזור לארץ מיד לאחר הפגישה עם טראמפ ירדה מהפרק בגלל שנתניהו לא היה מספיק להגיע לישראל לפני כניסת שבת - ולכן הוחלט שמיד עם תום הפגישה בינו לבין טראמפ יחזור נתניהו לוושינגטון.
עוד אומרים בסביבות ראש הממשלה כי אילו נתניהו היה עושה את השבת במיאמי, היו טוענים שהוא עשה זאת כדי לחגוג את יום ההולדת 33 של בנו יאיר שנולד ב-26 ביולי, יום שישי הקרוב, גם בצל הניסיונות לקשור בין הדברים ביממה האחרונה.
בכל מקרה נמסר כי "בנו יאיר לא במיאמי, ויגיע לנאום בוושינגטון". בסביבת נתניהו גם דוחים את הטענות לגבי העלויות הכבדות של סוף שבוע בארה"ב ואומרים כי בני הזוג נתניהו יעבירו את השבת במלון מבלי יכולת לצאת ממנו – ואפילו "עם תריסים מוגפים מטעמי אבטחה".