אולפן ynet
(צילום: טל אזולאי)

האחיות מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע הירי בבקעת הירדן הובאו אתמול למנוחות, וחבר המשפחה, הרב יאיר בינשטוק, סיפר הבוקר (יום שני) לאולפן ynet כי "ההלוויה אתמול הייתה קשה מאוד, לא טבעי לקבור שתי בנות כל כך מדהימות שחייהן נלקחו באופן כל כך אכזרי, ובזמן שאמא שלהן שוכבת בבית החולים. זה אירוע לא פשוט בכלל". בינתיים, המצוד אחר המחבלים נמשך.
מאיה בת ה-20 ואחותה הצעירה רינה, שהייתה בת 16 בלבד, נרצחו ביום שישי האחרון כשנסעו לטיול משפחתי ונפגעו מירי של מחבלים, שהצליחו להימלט. אמן, לאה (לוסי) בת ה-48 נפצעה אנושות, ומאושפזת עדיין בבית החולים הדסה עין כרם. היא מורדמת ומונשמת, וסכנה נשקפת לחייה. מאיה ורינה הותירו אחריהן הורים, שתי אחיות ואח אחד.
הרב בינשטוק תיאר כי בנותיו היו חברות של מאיה ורינה, "כך שהמעגל הוא מאוד קרוב. אני מדבר אליכם כשמאחוריי בית הכנסת שבו המשפחה מתפללת יחד איתנו כל שבת. כאן אנחנו נפגשים". עוד ציין כי "התפילות כאן הבוקר ממשיכות כרגיל, אבל הקושי הוא גדול. כולנו מתפללים לרפואתה של האם, לאה".
4 צפייה בגלריה
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות מאיה ורינה די ז"ל
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
הלווית מאיה ורינה די
הלווית מאיה ורינה די
האב ליאו, האח יהודה והאחיות טלי וקרן בהלווייתן של מאיה ורינה
(צילום: שלו שלום)
עוד סיפר הרב בינשטוק על המשפחה: "הם עשו צעד חריג, לא מדובר במשפחה רגילה. הם חיו חיים טובים בלונדון ועקרו לכאן כדי לקיים את מצוות העלייה לארץ ישראל, לשרת בצבא, להתנדב לשירות הלאומי, ליישב את הארץ. זו משפחה ערכית באופן חריג. הם אנשי חינוך, ממש משפחה למופת שמשפיעה פה בקהילה שלנו וגם במעגלים רחבים יותר. הם עושים המון המון טוב, ולכן אתמול באמת הרגשנו את הטרגדיה הגדולה".
בינשטוק הוסיף כי "אני חושב שמי שיקשיב להספד של האב, שאמנם היה באנגלית, אבל בוודאי גם תורגם, יוכל להבין מעט את המקום שממנו המשפחה הזאת מגיעה". הרב ציין כי "הקהילה כאן באפרת קצת מתרחקת בימים האלה בגלל השיח הפוליטי המקטב, אבל אני מקווה מאוד שהעם שלנו יגיע למקום יותר מאחד ופשוט, שבו כולנו צריכים להיות בימים האלה".
הרב סיפר על האחיות כי "רינה עוד הייתה בתקופת לימודיה באולפנה ומאיה כבר בשנה השנייה שלה בשירות הלאומי. הן הקדישו את זמנן להמון התנדבות, עשייה וחסד. אצלנו בתנועה להדריך זו משימה שדורשת לא מעט משאבים, זמן וכוח, והן עשו את זה בצורה מעוררת כבוד והשראה. לראות חניכות שהולכות אחריהן באש ובמים, מקשיבות לדברי הטעם שלהן, זה באמת היה מדהים. הן היו מלח הארץ, חיו חיים מלאים ומשפיעים טוב".
4 צפייה בגלריה
הלווית מאיה ורינה די
הלווית מאיה ורינה די
תיעוד מההלוויה, אתמול
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
הלווית מאיה ורינה די
הלווית מאיה ורינה די
(צילום: שלו שלום)
בשירות הלאומי הביעו צער עמוק על מותן של האחיות, וספדו למאיה, שכאמור הייתה בשנת השירות השנייה שלה: "מאיה התנדבה במסגרת השירות במדרשיית 'אמי"ת קמה' בירוחם, ותרמה רבות בעזרה לימודית וחברתית, ובנוסף גם אחר הצהריים פעלה רבות בפעילות התנדבותית חברתית, כאשר ביקרה קשישה באופן קבוע והדריכה קבוצת בוגרות במועדונית רווחה. היא הייתה פעילה בולטת מאוד בגרעין".
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, מסר: "ליבנו נשבר מהרצח הנורא של מאיה ואחותה הצעירה רינה, ומתפללים לשלומה של האם לוסי. מאיה הייתה מיוחדת, אופטימית, נחושה להוסיף טוב באופטימיות ובחן. היא תמיד עמדה על דעתה הכנה, ושירותה היה מופת של נתינה לזולת. נסייע ככל שניתן למשפחה".
רינה התאמנה בשנה האחרונה בטאקוונדו בסניף קריית ארבע של מועדון "ספרטה", ובהתאחדות הטאקוונדו תיארו כי בתחילת דרכה בענף, רינה גייסה בתוך שבועיים קבוצה שלמה של מתאמנות בנות גילה, כשהבינה שבסניף בקריית ארבע אין קבוצת שמתאימה לה. בהתאחדות ספדו לה: "רינה הייתה בחורה רצינית, אהובה, צנועה ואכפתית לכל הסובבים אותה. כל משפחת הטאקוונדו בישראל כואבת את לכתה, משתתפת בצער המשפחה ומאחלת לאמה בריאות והחלמה מהירה".