רכבת ישראל עדכנה הערב (חמישי) כי "בשל תקלה ברשת החשמל הרכבתית ולצורך תיקונה, חלים שיבושים בתנועת הרכבות באזור נתניה". לאחר הודעת הרכבת נרשמה תנועת רכבות דלילה בין שפיים לבנימינה, שהייתה צפויה להיפסק לגמרי לצורך טיפול בתקלה. לאחר כמה שעות עדכנו ברכבת ישראל כי התנועה שבה לסדרה ושרכבות הלילה יפעלו כמתוכנן. מדובר באותה תקלה שהתרחשה בשבועות האחרונים - וגרמה לשיבושים קשים ברכבת.
בשבועות האחרונים התרחשו ברכבת כמה תקלות במערכת החשמל, שאת כניסתה לשימוש דחף מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר, שהודיע על התפטרותו לפני כחודשיים. בדומה למקרים שקרו בעבר, מדובר בכבל עליון שמוליך חשמל למערכת - שנפל ממקומו בשל רכיב תקול. בעקבות ריבוי תקלות זהות, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן קיים בתחילת השבוע דיון במשרדו על מנת שיציגו בפניו את תוכנית העבודה לתיקון הליקויים וכן תוכנית לצמצום הפגיעה בשירות.
מרבית התקלות האחרונות נבעו מכבל חשמל שהשתחרר מהמערכת. לאחר בדיקות התגלה כי מדובר בפגם ייצור של רכיב משנת 2017, שאמור להחזיק את כבל החשמל העליון - זה שמזרים חשמל למערכת ולא זה הנוגע ברכבת עצמה. בחודש האחרון ביקש מייקסנר לבדוק בכל הרשת היכן נמצאים רכיבים אלו מסדרת הייצור המסוימת ולהחליפם, ובעקבות זאת בוטלו רכבות בשעות הלילה לתקופה מסוימת באזורים שונים.
ברכבת חשבו שבכך תמה התקלה, אלא שבכמה אירועי חשמול נוספים שהתרחשו בשבועות האחרונים, התגלתה תקלה חדשה, ברכיב אחר שגורם לקצר במערכת ולעיתים, כפי שנראה בחולון, אף לפיצוץ.
ל-ynet נודע כי לאחר תחקור סיבות הקצר החשמלי, על ידי חברת Semi הספרדית שמפעילה את החשמול בישראל, עלה כי יש להחליף רכיב נוסף במערכת. הרכיב ככל הנראה נפגע בשל העובדה שאינו רגיל לעומס החום הכבד בישראל וכעת יש להחליף 75 יחידות כאלו על כל המסילות.
25 יחידות חדשות ועמידות יותר לחום יגיעו ארצה בטיסה ביום שלישי, וה-50 הנותרות באונייה באמצע אוגוסט. כך שברכבת מבינים שבחודשים הקרובים הם ייאלצו לסגור את תנועת הרכבות מספר פעמים על מנת לתקן את הליקויים.