אזעקות בתל אביב והשרון בעקבות ירי מלבנון - לראשונה במלחמה. בשעה 06:30 נשמעו אזעקות בתל אביב, גלילות, רמת גן, ועוד שורה של יישובים בשרון, בהם נתניה - שם נשמעה אזעקה לראשונה במלחמה. הירי מלבנון הבוקר (רביעי) אירע שעות לאחר שצה"ל תקף מדרום לביירות. מדובר בפעם הראשונה אי-פעם שבה טיל משוגר מלבנון למרכז.
אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף במרכז. יירוט מעל נתניה
(צילום: יאיר שגיא)

3 צפייה בגלריה
יירוט מעל שמי המרכז ע"י מערכת קלע דוד
יירוט מעל שמי המרכז ע"י מערכת קלע דוד
טיל קרקע-קרקע שוגר מלבנון - ויורט ע"י קלע דוד
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
3 צפייה בגלריה
יירוט בשמי גוש דן
יירוט בשמי גוש דן
דיווח: "הירי כוון למחנה גלילות". היירוט בשמי גוש דן
(צילום: ליאור אוחנה)
דובר צה"ל עדכן כי מדובר בשיגור אחד, של טיל קרקע-קרקע - שיורט על ידי מערכות ההגנה האווירית. היירוט בוצע על ידי מערכת קלע דוד. היירוטים תועדו בשמי המרכז. כחצי שעה לאחר הירי, בפיקוד העורף עדכנו כי לפי שעה אין שינוי בהנחיות במרכז והלימודים באזור יתקיימו כסדרם.
כשעתיים לאחר השיגור חידש חיל האוויר את התקיפות בדרום לבנון. במהלך התקיפות כלי טיס מפציצים עשרות מטרות ברחבי דרום לבנון, בעיקר מחסני אמל"ח של חיזבאללה.
בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דווח כי חיזבאללה שיגר לפחות טיל אחד לכיוון גוש דן. בנוסף, נטען בדיווח כי הטיל כוון לעבר מחנה גלילות. עוד דיווח הערוץ הסעודי, מפי מקורות, כי "חיזבאללה ניסה להעביר מסר באמצעות שיגור של טיל בליסטי בודד לתל אביב. השיגור בוצע באותו זמן שהחלה המתקפה ב-7 באוקטובר", כלומר בשעה 6:29 בבוקר.
ארגון הטרור חיזבאללה לקח בהמשך אחריות על הירי לעבר תל אביב, וציין כי "שוגר טיל בליסטי מסוג 'קאדר 1' לעבר מטה המוסד - המקום האחראי על פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר וחיסול הבכירים בארגון". לאחר השיגור פנה דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי לתושבי הכפרים בדרום לבנון, וקרא להם: "למען ביטחונכם - אל תשובו לבתיכם עד להודעה חדשה". לאחר הירי למרכז הוא הודיע ברשת X כי "תקיפות צה"ל נמשכות".
במהלך הלילה נמשכו תקיפות צה"ל באזורים רבים בדרום לבנון - וגם בעומק המדינה. בערוץ הסעודי "אל-חדת'" דווח מפי מקורות כי ישראל תקפה, בין היתר, מחסן נשק של חיזבאללה בעיירה אל-ג'יה בלבנון, כ-20 קילומטרים מדרום לביירות. בהמשך נשמעו אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון - וגם בערבה.
דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי "זוהה כטב"ם שחצה מכיוון מזרח. זוהתה נפילה במרחב, אין נפגעים". ההתנגדות האיסלאמית בעיראק, ארגון המאגד מיליציות פרו-איראניות הפועלות גם בסוריה, לקחה אחריות על ירי הכטב"ם לעבר "מטרה ליד בקעת הירדן".
3 צפייה בגלריה
גבר נפצע מרסיסים בין יגור ליוקנעם
גבר נפצע מרסיסים בין יגור ליוקנעם
זירת נפילת הרסיסים סמוך ליקנעם, שם נפצע בינוני חייל מילואים. אתמול
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
האזעקות הבוקר הגיעו לאחר הסלמה משמעותית בלחימה בין ישראל לחיזבאללה בימים האחרונים, במהלכה שוגרו מטחי רקטות לעבר אזור חיפה והקריות, יקנעם, הכרמל, עמק יזרעאל ורחבי הגליל כולו. במהלך אחד מהמטחים אתמול, חייל מילואים כבן 25 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיס מיירט סמוך ליקנעם. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.
לאור המצב, ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא לנאומו באו"ם מחר, במקום הלילה, וחזור במוצאי שבת. כך מסרה לשכת ראש הממשלה, שציינה כי "במהלך היום יקיים ראש הממשלה התייעצויות עם גורמי מערכת הביטחון כדי לדון בהמשך התקיפות בלבנון".
בנוסף, בעקבות ההסלמה הודיעה אתמול מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי תתכנס היום לדיון חירום על לבנון. את הדיון יזמה צרפת וישתתף בה גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. את ישראל ייצג השגריר דני דנון. הדיון יתקיים היום בשעה 18:00 שעון ניו יורק (01:00 בלילה שעון ישראל, ביום חמישי לפנות בוקר).
שר הבריאות של לבנון, פראס אל-אביד, עדכן אמש כי לפחות 569 בני אדם נהרגו מיום שני בבוקר בתקיפות הישראליות במדינה, לצד 5,000 בני אדם נוספים שנפצעו.
התקיפה שבה חוסל קובייסי בדאחייה בביירות, אתמול

בתוך כך, חיזבאללה אישר הלילה כי איברהים קובייסי (אבו מוסא), ראש מערך הטילים בארגון, חוסל בתקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה בביירות. במהלך התקיפה, כך נמסר מדובר צה"ל, היו עם קובייסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.
לפי צה"ל, קובייסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי. הוא היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה.
בימים האחרונים, לפי מקורות ישראלים, הפך קובייסי לאחת הדמויות הבכירות בארגון הטרור. עוד הוסיפו המקורות בשיחה עם ynet כי קובייסי הוכפף לנסראללה רק לפני שלושה ימים, והפך לדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים. קובייסי הוא הלכה למעשה האיש שאחראי ליכולות האסטרטגיות של חיזבאללה, והאיש שאחראי לירי לעבר תל אביב.