רס״ל (במיל') מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, לוחם בגדוד השריון 9212 בחטיבת "אגרוף הברזל" (205), נפל אתמול בבוקר (שבת) במהלך פעילות ברפיח. מצה"ל נמסר כי נסיבות מותו מתוחקרות.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') גרוס מלכיה ז"ל
רס"ל (במיל') גרוס מלכיה ז"ל
רס"ל (במיל') מלכיה גרוס ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ביום שישי נקברו לוחמי מילואים מחטיבת אלכסנדרוני שנהרגו במסדרון נצרים מפגיעת הפצמ"ר. בבית העלמין הצבאי בנתניה הובא למנוחות רב-סמל (במיל') עומר סמדג'ה (25) מגנות הדר, ובמקביל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון רב-סמל (במיל') סעדיה דרעי (27) מתל אביב.
עומר הוא בנם של ליאת ואורן סמדג'ה, המדליסט האולימפי מאולימפיאדת ברצלונה 1992 ומאמן נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו. "שמענו מהמפקדים מה באמת קרה שם, ראינו מפקד שבאמת שבור וכאוב", אמר האב אורן בהלוויה. "פה, מהמקום הזה, אני אומר לכם החיילים - תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק, תמשיכו להגביר ואל תעצרו עד שננצח. זה המסר שלי לכל מי שנמצא בלחימה הזו. עם ישראל חי".
2 צפייה בגלריה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
אורן סמדג'ה בהלוויה. "אל תעצרו עד שננצח"
(צילום: שאול גולן )
סעדיה הוא בנם של חיים וללי דרעי, פובליציסטית וחברת מליאת מועצת בנימין, שמנהלת גם פרויקט סיוע ליתומי המלחמה בשם "חמניות" והתמודדה בעבר בפריימריז של הליכוד. הוא הותיר אחריו את אשתו רחלי ושני ילדים קטנים - הללי בת השנתיים וינון, בן שנה. בנוסף הותיר אחריו סעדיה גם חמישה אחים ואחיות. הוא למד כאברך בישיבת יפו למבחני רבנות וגויס בשמחת תורה כלוחם מילואים.
פורסם לראשונה: 22:55, 22.06.24