אלי שתיוי בשיחה עם ynet

החטוף עידן שתיוי נרצח ב-7 באוקטובר בשנה שעברה בידי מחבלי חמאס. כך עדכנו אמש (ראשון) נציגי צה"ל את משפחתו. גופתו נחטפה ומוחזקת בעזה. עד אמש, ההערכה הייתה כי עידן נמצא בחיים. "כולנו התפללנו שעידן בין החיים ויחזור לחיק משפחתו. לצערנו הבשורה המרה מנפצת את התקווה הזו", אמרו בעיריית פתח תקווה, שם התגורר.
1 צפייה בגלריה
עידן שתיוי - נעדר
עידן שתיוי - נעדר
עידן שתיוי. נרצח ב-7/10
בני משפחתו של עידן שתיוי בגבול עזה
(צילום: הרצל יוסף)

ההחלטה לקבוע את מותו התבססה על מידע מודיעיני, ואושרה על-ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות, משרד הדתות ומשטרת ישראל. "צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופים ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל.
עידן (28) אהב טבע, צילום וחיות. הוא היה מחובר מאוד לכלבים ובעלי חיים והיה אמור להתחיל את שנתו השנייה בלימודי קיימות וממשל באוניברסיטת רייכמן.
ב-7 באוקטובר הגיע לפסטיבל הנובה כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות, אך לא הספיק להיכנס. כשהחלה המתקפה סייע עידן לבחור ובחורה שאותם פגש לראשונה ביציאה לאתר להימלט, בחירה שלבסוף הובילה לחטיפתו. עידן הותיר אחריו את הוריו אלי ודלית, שלושה אחים ואת בת זוגו סתיו.
גם ביום השנה לטבח 7 באוקטובר, 101 חטופות וחטופים, חיים ומתים, עדיין מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.
במשך 90 ימים אחרי מתקפת הפתע של חמאס, קרוביו וחבריו של שתיוי חיכו למידע לגבי גורלו. ב-5 בינואר עדכן דובר צה"ל את משפחתו כי הוא מוגדר חטוף ברצועת עזה. "תחזיק מעמד גבר שלי. עוד קצת. כשתחזור מחכה לך בית, עם כל הדברים שלך והציוד שלך. לא אוותר עליך, ולא אפסיק להאמין", כתבה שבוע לפני כן בת זוגו, לקראת פתיחת שנת הלימודים שאותה היה אמור לפתוח.
לפני שלושה ימים אלי שתיוי, אביו של עידן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "עידן שתיוי ילד אהוב שלי. תחזור, תחזור כבר ❤️🙏🙏", לצד סרטונים של בנו.
הבוקר פרסמו קרובי משפחתו הודעות אבל וצער על הבשורה הקשה. רותי שתיוי כליפה, דודתו של עידן, כתבה: "עידן שתיוי הבן של אחי היקר אלי נרצח בידי החמאס תתי האדם ב-7.10.2023 ורק היום נודע לנו, אחרי שנה של תקווה שהוא בחיים. ברוך דיין האמת".
זוהר זכות בן דודו של עידן שתיוי, כתב: "ברוך דיין האמת. בצער רב ובכאב עצום התבשרנו על הירצחו של אהובנו, עידן שתיוי, על-ידי חמאס בבוקר שמחת תורה התשפ"ד 7.10.2023. גופתו נחטפה ומוחזקת בעזה. פרטים אודות השבעה יימסרו בקרוב. נקרע הלב, לא נתפס! בן דוד שלי אהוב ויקר תנוח על משכבך בשלום".
בני משפחתו של שתיוי הגיעו ב-29 באוגוסט עם משפחות חטופים נוספות לגבול הרצועה, שהציבו רמקולים עוצמתיים מול גדר וקראו ליקיריהם. בשלב מסוים כמה מבני המשפחות פרצו את הגדר ורצו לעבר הגבול. אלי שתיוי, עטוף בתפילין, קרא לבנו: "עידן! אתה שומע אותי? אנחנו פה כמו שהיינו לפני, לא נוותר. אנחנו לא נוותר עליכם. אנחנו ניכנס אליכם להוציא אתכם. אם הממשלה מתנה תנאי של פילדלפי אז אנחנו נוותר על פילדלפי וניכנס אליכם להוציא אתכם". דלית, אימו של עידן, אמרה: "עידני, זאת אמא. אני מרגישה אותך, אני מרגישה אותך מ-7 באוקטובר, אני מרגישה אותך עכשיו יותר מתמיד, אתה קרוב אליי. אני יודעת שאתה חזק, אני יודעת שאתה לא מוותר לרגע ואנחנו פה לא מוותרים עליך".