מוסטפא אבו סייף (24), עדין עכילה (23) ונתי שריפוב (26) מתל אביב ניסו לסייע לעדי מזרחי להימלט מעונש, ביודעם שחברם דקר למוות את יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון בנובמבר בשנה שעברה. כך נטען בכתב אישום שהוגש היום (שני) נגד השלושה לבית משפט השלום בתל אביב.
בכתב האישום, שהגישו עורכי הדין כנרת כאהן מור ואביב בר אור מפרקליטות מחוז תל אביב, צוין כי אבו סייף ושריפוב הגיעו לאחר הרצח לביתו של מזרחי ויחד עימו תכננו לטשטש את הסימנים המיוחדים שהיו על האופנוע שבו השתמש חברם בסמוך לרצח.
לפי כתב האישום, שריפוב הביא לביתו של מזרחי טרפנטין וכמו כן סיפק לו טלפון נייד חלופי. אבו סייף ועכילה היו מעורבים למחרת הרצח בהעלמת האופנוע של מזרחי מביתו. כתבי האישום מייחסים לאבו סייף, עכילה ושריפוב עבירה של מסייע לאחר מעשה.
2 צפייה בגלריה
 עדי מזרחי ורגע הרצח
 עדי מזרחי ורגע הרצח
הנאשם ברצח עדי מזרחי והתיעוד מהזירה
מזרחי, תושב חולון בן 24, הואשם בדצמבר בשנה שעברה ברצח שזעזע את המדינה והעלה לכותרות את סוגיית האלימות והבריונות בכבישים. וולקוב (52), שעבד בכוח עזר בחדר המיון בבית החולים איכילוב במשך כ-20 שנים והתגורר בבת ים, חצה במעבר חצייה באור ירוק יחד עם רעייתו ילנה באחד הרחובות המרכזיים בחולון.
לפי כתב האישום נגד מזרחי, הוא הגיע רכוב על קטנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החצייה ונעצר לאחריו, למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, היא צילמה אותו באמצעות הטלפון הנייד וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.
2 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ומעבר החצייה שבו נרצח
יורי וולקוב ומעבר החצייה שבו נרצח
יורי וולקוב ומעבר החצייה שבו נרצח
(צילום: טל שחר, מתוך פייסבוק)
תיעודים מהזירה
(צילום: דוברות המשטרה)

מזרחי, שהבחין שצולם על-ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה הבחין המנוח במתרחש, הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע.
בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עימו את המנוח בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום על קטנועו במהירות. בעקבות האירוע המנוח צעד כמה צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבית חולים תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב.
הפרקליטות תטען במהלך המשפט כי מדובר ברצח בכוונה ולא באדישות מכיוון הדקירה הייתה בלב. העונש שהפרקליטות צפויה לבקש אם מזרחי יורשע בעבירת רצח בכוונה הוא יותר מ-20 שנות מאסר.