הפשיטה על בתי החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)

פשיטה על בתי החשודים בתקיפה בירושלים של הנהג, שדרס למוות את איתמר בן אבו במהלך ההתפרעויות בפורים: עשרות שוטרים ולוחמי יס"מ ומג"ב פשטו הבוקר (חמישי) על בתיהם של 14 חשודים המעורבים בתקיפת נהג ההסעות איברהים חאמד (22) בתחילת השבוע, ובמקרי אלימות והפרות סדר נוספים. הנהג עצמו שוחרר לביתו שלשום.
בין העצורים בהתפרעויות ברחוב החומה השלישית בבירה גם חמישה קטינים. בהמשך היום, ובהתאם לממצאי החקירה, יובאו חלק מהחשודים לדיון הארכת מעצר בבית המשפט. שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר מעורבים על פי החשד גם בתקיפתו בתחילת השבוע של אמבולנס מד"א שהוביל לבית החולים יולדת שנשקפה לה סכנה. לפי החשד הם תקפו את הרכב וגרמו לו נזק.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהמעצרים
תיעוד מהמעצרים
מתוך תיעוד המעצרים
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהמעצרים
תיעוד מהמעצרים
אחד החשודים נאזק
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהמעצרים
תיעוד מהמעצרים
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה אמרו כי החקירה נמשכת, במטרה להגיע אל נוספים אשר נטלו חלק באירועי אלימות מעין אלו. "נפעל בכל האמצעים אל מול כל גורם שהיה מעורב באירועי האלימות במהלך חג הפורים שהביאו לפגיעה בנפש ובחיי אדם, ונדאג למיצוי הדין עם המעורבים", הוסיפו במשטרה.
האירוע התרחש ביום שני בערב, אז הגיע חאמד עם רכבו לצומת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית בשכונת מאה שערים בירושלים - ונקלע להתפרעויות. מהתחקיר הראשוני שבוצע בשטח עלה כי הוא חש סכנה לאחר שזרקו לעברו אבנים, ובעקבות זאת, לדבריו, הוא ניסה להימלט מהמקום ודרס למוות את בן אבו. המנוח הותיר אחריו הורים ואחות.
ריאיון עם איברהים חאמד
(צילום: גיל יוחנן )

4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
המיניבוס של חאמד בלב המהומות
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
תיעוד ההתפרעויות בערב פורים בירושלים
(צילום: ידידה אפשטיין, מוטי ניסן)

חאמד, תושב מזרח ירושלים, נחקר בחשד להמתה בקלות דעת ושוחרר שלשום למעצר בית עד יום שישי. אתמול הוא שטח בשיחה עם ynet את גרסתו. "אני מצטער על מה שקרה. חשבתי שאני הולך למות. הייתי במצב קשה", הוא אמר. "זרקו עליי אבנים, נתנו לי מכות. לא ראיתי הכול. כולם ראו את הסרטונים ומה שהיה שם. אני לא יודע איך יצאתי משם".
הוא הוסיף: "אמרתי לעצמי, 'זהו, חלאס'. חשבתי שאמות. לא הייתה לי ברירה. הייתי בלחץ ובמצב קשה". חאמד סיפר כי לאחר שנמלט הוא הגיע לשייח' ג'ראח: "התקשרתי למשטרה מחנות. ביקשתי מים ושיחת טלפון. לא הבנתי שמישהו מת. בבית החולים אזקו אותי בידיים וברגליים".
הנהג הדורס אמר עוד כי הוא ניסה להסביר את שאירע: "כואב לי הלב, אבל הכול מאללה".