לבקשת התביעה הצבאית, בית הדין הצבאי בבית ליד האריך אחר הצהריים (יום ה') בכשבועיים נוספים - עד 4 בספטמבר - את מעצר הבית בפיקוח של חמשת חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל חמאס בשדה תימן. במהלך הדיון עדכן נציג התביעה כי "החקירה הסתיימה. נשארו מספר פעולות חקירה שוליות. במהלך השבועיים הקרובים נשמע את טענות ההגנה לפני הגשת כתב אישום".
דובר צה"ל מסר בהמשך כי בהחלטתו קבע בית הדין הצבאי, לאחר עיון בחומרי החקירה, כי "קיים חשד סביר ועילות מעצר". עוד נמסר כי בהחלטה נקבע כי יתאפשר להגנה לקיים דיון במועד מוקדם יותר, ב-25 באוגוסט, "ככל שתבקש להציע להציע חלופת מעצר מפורטת, לרבות מקום עבודה ומפקחים מתאימים".
הבוקר בבית ליד
(צילום: מיקי שמידט, רענן בן צור)
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר של לוחמי מילואים בחשודים בהתעללות במחבל נוח'בה בבית ליד
הארכת מעצר של לוחמי מילואים בחשודים בהתעללות במחבל נוח'בה בבית ליד
"איימו עליו שלא יתלונן". החשודים, בדיון קודם
(צילום: יריב כץ)
נציג התביעה סיפר בדיון כי במהלך החקירה נגבו 100 עדויות, לצד עדות מהעצור, וגולל לראשונה את השתלשלות האירועים. "לאחר בחינה, הראיות מבססות את החשדות שלפיהם החשודים ביצעו פעילות שוברת שגרה באגף שבו היה העצור. מפקד המתקן הורה לבצע חיפוש בעצור, נערך חיפוש בעצור ביטחוני אחר ובהמשך החל ה'חיפוש' במושא החקירה במשך 17 דקות. אחר כך בוצע חיפוש בשני עצורים נוספים", אמר. בעוד שהחיפוש לכאורה שבוצע במחבל המדובר ארך 17 דקות, אצל עצורים אחרים החיפושים ארכו דקות ספורות בלבד.
לגבי הפגיעה על-פי החשד במחבל אמר התובע כי שני חשודים ניגשו למזרן שעליו ישן העצור, והובילו אותו לאזור החיפוש. מפקד הכוח ליווה את הצוות, ושלושה חיילי מילואים עמדו עם מגינים בחצי סהר - ויצרו קיר מגן בגופם ובמגיני הפלסטיק.
לאחר מכן, שניים מהחשודים הצמידו את המחבל לקיר והרימו את ידיו. בשלב זה אחד החשודים עמד בצד 12 שניות, ולאחר מכן העצור התפתל ונפל על הקרקע. לאחר דקה וחצי אחד מלוחמי המילואים התקרב לעצור, ובמשך 15 דקות רכנו החשודים על גופו של המחבל, היכו אותו באמצעות אלה, דחפו וגררו אותו על הרצפה והשתמשו נגדו באקדח טייזר.
2 צפייה בגלריה
 עצירים מרצועת עזה במחנה שדה תימן
 עצירים מרצועת עזה במחנה שדה תימן
עצורים בשדה תימן
(צילום: CNN)
בתוך כך, אחד מחברי הצוות דחף חפץ לאחוריו של המחבל, וגרם לחתך ונקב ברקטום. תוך כדי האירוע העצור צעק, וכיסוי העיניים שלו נפל. לאחר מכן הובילו אותו החשודים בחזרה אל אזור המזרנים.
לפי התובע, "מעשיהם גרמו לחבלות בגופו של המחבל, לשבר בצלעותיו ולנקב ברקטום שלו. הוא נזקק לטיפול רפואי. לאחר מכן איימו עליו שלא יתלונן". מנגד, החשודים מכחישים את המיוחס להם.
עו"ד עדי קידר, המייצג את החשודים, ביקש מהתביעה להוריד את החשדות בנוגע לעבירות מין. "הם נמצאים על קרקע מאוד לא יציבה של המציאות", הסביר. בנוסף, הוא ביקש מבית המשפט הצבאי לתת זמן לשני הצדדים ללמוד את החומר. לדבריו, "יש כאן תיק שלצערנו הפך להיות ציבורי ואנחנו צריכים להחזיר אותו להיות תיק רגיל. יש פה שניים שהם צעירים עם ילדים צעירים, המסוכנות שלהם נבעה מהרעש התקשורתי".
דובר צה"ל מסר: "חקירת המשטרה הצבאית תסתיים בימים הקרובים, ובתחילת השבוע יועברו להגנה כלל חומרי החקירה שנאספו. בתקופה האמורה יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע".