דובר צה"ל התיר הבוקר (יום חמישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סמל לביא גיהסי (19) מחשמונאים, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל; סגן יעקב איליאן (20) מרמת גן, צוער בגדוד "גפן", בית הספר לקצינים, ששירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי; סגן עומרי שורץ (21) משדמות דבורה, גם הוא צוער בגדוד "גפן", ששירת כלוחם בסיירת צנחנים.
2 צפייה בגלריה
עומרי שורץ, לביא גיהסי
עומרי שורץ, לביא גיהסי
עומרי שורץ ולביא גיהסי
עוד הותר לפרסום כי שמונה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. בקרב שבו נפלו סגן עומרי שורץ וסגן יעקב איליאן נפצעו באורח קשה קצין ושני צוערים מגדוד "גפן". שני לוחמים בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפצעו באורח קשה בקרב נוסף ברצועת עזה. לוחם (במיל') ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע באורח קשה בקרב ברצועת עזה. קצין שריון בגדוד 532, חטיבה 460 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם שריון (מיל') בגדוד 9218, חטיבת קרייתי (4), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
מאז 7 באוקטובר נהרגו 466 חיילי צה"ל, 134 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. לפי שעה מאושפזים בבתי החולים 121 חיילים במצב קל, 244 במצב בינוני ועוד 40 במצב קשה. מפרוץ המלחמה נפצעו 1,889 לוחמים, 298 מהם באורח קשה.
ניצן פלג, חבר מושב שדמות דבורה וראש המועצה האזורית הגליל התחתון, וחבר קרוב של משפחתו של סגן עומרי שורץ, ספד: "עומרי הוא דור רביעי לחלוצי הגליל התחתון, גדל והתחנך במושב על אהבת הארץ, נתינה ומנהיגות, בלט תמיד בהיותו מוביל וראשון, היו לו שאיפות להתקדם בסיירת הצנחנים ולתרום למדינה במקומות הכי חשובים. קיבל את החינוך הערכי והציוני ביותר מהוריו שירלי ותומר, בוגר ביה"ס החקלאי כדורי מכיתה א' ועד לי"ב, נתן דוגמה אישית לאחיו הצעירים. אתמול אחרי הצהריים הגיעה ההודעה הכואבת למושב, ומאז כולנו עוטפים את משפחת שורץ באהבה, זה אבל כבד למושב שלנו".
2 צפייה בגלריה
סגן יעקב איליאן, שנפל בצפון רצועת עזה
סגן יעקב איליאן, שנפל בצפון רצועת עזה
סגן יעקב איליאן
דודתו של עומרי, נטלי, ספרה לו: "עומרי אחיין אהוב שלי. לא מאמינה שהגיע גם הרגע שלך. מלח הארץ, ילד, הכי מהמם בעולם, גיבור ישראל. אוהבת אותך כל כך. תנוח לך, תשמור עלינו מלמעלה".
יפית, מכרה של שורץ כתבה: "הלב נשבר. כל כך עצוב, כמה אהבתי אותו. אין ילד כמוהו".
מחנכיו של סגן איליאן, בוגר בית הספר הטכנולוגי אמי"ת בר אילן ברמת גן, ספדו לו. מנהל בית הספר תומר שופר: "הלב הענק שלו והחינניות שאפיינו אותו, חיברו אליו את החברים ועשו אותו לתלמיד אהוב על המורים. הוא למד במגמת מחשבים, הכין עצמו לשירות קרבי וכנער התנדב באופן קבוע במשטרת ישראל. עם גיוסו, החל במסלול של לוחם בגדוד שקד של גבעתי. יעקב חונך בביתו על ערכים של ציונות ואהבת המדינה ורצה לתרום לה ככל יכולתו - לכן החליט ללכת לקורס קצינים ומשם יצא לקרב שממנו לא שב. אנו מבכים את לכתו ושולחים חיבוק גדול ותנחומים להוריו היקרים, לאחותו ולכל אוהביו על אבידה עצומה ועל החיים שנגדעו בטרם עת".
מחנכו בכיתה י"ב, יעקב שאשא, סיפר כי התכונה שאפיינה את יעקב הייתה תמימות אמיתית. לדבריו, "פיו וליבו תמיד היו שווים והרצון שלו לתת ולתרום היה זך ונקי. הנתינה לאחרים היתה בשורש נשמתו, נתינה לחברים, למשפחה ולעם. זה בא לידי ביטוי בכל אישיותו. ליעקב היה חיוך עדין. הוא תמיד היה כן עם עצמו, ידע לקחת אחריות ותמיד רצה להשתפר, להתקדם ולא לעמוד במקום. חבריו לכיתה הרגישו זכות להיות חברים שלו. תמיד דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו והיה חבר אמיתי ונאמן".
בישיבת לב תל אביב, שבה למד סמל גיהסי, ספדו לו: "בצער ובכאב אנו מבכים על נפילת סמל לביא גיהסי הצדיק הטהור, תלמידנו היקר והקדוש. הוא היה מחובר לישיבה גם כשהתגייס לצבא, והמשיך לשמור על קשר פנימי עמוק. אנו מחבקים את משפחת גיהסי".
דוד, שבנו אליעזר הינו חבר של לביא, ספד: "הלב לא מכיל. לביא גיהסי חבר של בני, בן היישוב שלנו, נפל בקרב אתמול, ואנחנו כואבים ושבורים. אלוקים אכן לוקח את הטובים".
בעמותת "קו לחיים", שם התנדב גיהסי, ספדו: עמותת קו לחיים מרכינה ראש בצער רב ובכאב עמוק על נפילתו בקרב של סמל לביא גיהסי. אנו מחבקים את אורית ויעקב, נועם, יגל, ידידיה וכל משפחת גיהסי. לביא הוא מתנדב ותיק של מרחב ירושלים. אדם זהב, נשמה ענקית וחיוך בלתי נשכח. יהי זכרו ברוך".