2 צפייה בגלריה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה בירושלים
(צילום: גיל יוחנן )
"הייתי קורא לאזרחים ולעובדי מדינה לא להתמודד במכרזים בשירות המדינה, כיוון שמוליכים אותם שולל ומדובר ההונאה אחת גדולה. הזכייה במכרזים ידועה מראש למועמד עליו הוחלט טרם המכרז - כל היתר סטטיסטים בהצגה". את הדברים החריפים הללו אומר לא אחר מאשר בכיר לשעבר בנציבות שירות המדינה - הגוף המופקד על קיום כל המכרזים לתפקידים בשירות הציבורי.
הבכיר לשעבר, יוני דוקן, אמר את הדברים בעקבות הפרסום ב-ynet על הטענות למכרז תפור במשרד ראש הממשלה לתפקיד סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש. לפי הטענות שהוצגו, סיגלית גבאי שנבחרה לבסוף לתפקיד החלה בחפיפה אליו עוד לפני שננעל המכרז. "זה סופו של שירות המדינה המקצועי", אומר דוקן.
2 צפייה בגלריה
נציב שירות המדינה הרשקוביץ. "הביא את שירות המדינה לתחתית"
נציב שירות המדינה הרשקוביץ. "הביא את שירות המדינה לתחתית"
נציב שירות המדינה הרשקוביץ. "הביא את שירות המדינה לתחתית"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
כדוגמה נוספת נותן דוקן כדוגמה את בחירתו של ראש מטה נציב שירות המדינה עמי כהן לתפקיד סגן מזכיר הממשלה. כהן שימש בתפקיד סגן מזכיר הממשלה במינוי בפועל כבר לפני שנה וחצי, והשבוע נבחר לתפקיד באופן קבוע מתוך 109 מועמדים. "הכל מכור. הכל תפור. לא כדאי להציע מועמדות.
הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ: "זו התחתית שאליה הביא הרשקוביץ את שירות המדינה".
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "מדובר בעובד מתוסכל וממורמר שפוטר על ידי נציב שירות המדינה על אי התאמתו לתפקיד, לאחר שפעל בכוחניות מול המערכת, עבד בחוסר שיתוף פעולה עם הנציב, ונוכחותו בעבודה היתה דלה. זאת ועוד: עתירתו לבית הדין לעבודה נדחתה על הסף , כאשר בית הדין גם השית עליו את הוצאות המשפט. לאור האמור לעיל, מובן מאליו כי יש להתייחס בערבון מוגבל מאוד לכל ביקורת שלו על המערכת שפיטרה אותו".