יום אחרי העימותים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, שבהם תועדו שוטרים משתמשים בכוח מופרז ובאלימות כלפי מפגינים, גם אחר הצהריים (שלישי) נחזו מראות דומים בבירה. במהלך הפגנה של פעילי תנועת "משנים כיוון" שקוראים ל"בחירות עכשיו", נראו שוטרים מפילים לקרקע את אחת המוחים מסולם שעליו התבצרה. האישה פונתה במצב קל לבית החולים שערי צדק, והיא הושארה למעקב מחשש לפגיעה בראשה. בתיעוד אחר מההפגנה נראה שוטר מכה בראשו של מוחה. מול הכנסת הפגינו אלפים בקריאה לבחירות. ynet העביר את ההפגנה בשידור ישיר.
תיעוד מאלימות השוטרים כלפי המפגינים בירושלים
(צילום: דנור אהרון, תניא ציון וולדקס)

3 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאה מול משכן הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
פעילי תנועת "משנים כיוון" חסמו את היציאה מירושלים דרך כביש 16, חלקם התבצרו על סולמות. כוחות משטרה שהגיעו למקום פיזרו את המפגינים בכוח, ארבעה מפירי סדר נעצרו. "עשרות מפירי סדר הגיעו לכביש הגישה העיקרי אל בית החולים שערי צדק ועורק ראשי ליציאה מהעיר, כשהם מצוידים בסולמות והחלו לחסום את הכביש והתנועה במקום בניגוד לחוק, טיפסו על סולמות לגובה כשהם מסכנים את עצמם ומשתמשי הדרך", אמרו במשטרה.
עוד ציינו במשטרה כי "עם הגעת הכוחות, ניתנה הוראת פיזור על-ידי מפקד המשטרה במקום. לאחר שלא נענו לה, החלו השוטרים בהדיפת מפירי הסדר לכיוון המדרכה במטרה לפתוח את ציר התנועה. במהלך פעילות השוטרים, נעצרו לחקירה ארבעה פורעי חוק בגין הפרת הסדר הציבורי במקום. מדינת ישראל היא מדינת חוק, ובהתאם משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי וביצוע מעשים מסוכנים בניגוד לחוק".
בתנועת "משנים כיוון" אמרו: "עברו יותר משמונה חודשים מאז 7 באוקטובר. חמאס לא חוסל, החטופים עדיין בשבי והמפונים עדיין במלונות. ממשלת המחדל חייבת להחזיר את המנדט לעם ולקבוע עוד השבוע תאריך לבחירות, לפני יום השנה לטבח. נגמרו התירוצים, חייבים להציל את ישראל. אנחנו קוראים לראשי המשק ואזרחי ישראל להצטרף לקריאה ולמחאה, כדי שיחד נוכל לשים סוף לחורבן ולהתחיל לתקן את מה שהם הרסו".
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מאלימות השוטרים כלפי המפגינים בירושלים
תיעוד מאלימות השוטרים כלפי המפגינים בירושלים
רגעי הפלת המפגינה מהסולם
(צילום: תניא ציון וולדקס)
מחאה נגד בנימין נתניהו מחוץ לנאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב
(צילום: ליאור שרון)

במקביל, כ-100 בני אדם משלל קבוצות המחאה הפגינו מחוץ לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים, שאליו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך השתתפותו בטקס לזכר חללי אלטלנה. במקום נרשמו עימותים בין מפגינים לשוטרים, אחת המוחים נעצרה. כמה מהמפגינים צעקו: "אתה הראש, אתה אשם". מנגד, כמה מבאי הטקס הריעו לנתניהו ממושכות.
ראש הממשלה התייחס למחאות במהלך נאומו בטקס ואמר: "אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו. פילוג הוא חולשה, אחדות היא תנאי לניצחון. אנחנו נלחמים בכמה חזיתות, אבל מלחמה אין ואסור שתהיה - לא תהיה מלחמת אחים. יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני, לצערי לעיתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיוניות אבל לא מייצג את הרוב בעם. רוב העם עומד מאחורי לוחמינו שרוצים וחותרים לניצחון על אויבנו".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בתגובה לדברי נתניהו: "ראש הממשלה. הפגנה נגד הממשלה אינה הפגנה נגד חיילי צה"ל. רוב מוחלט בקרב המפגינים עומד מאחורי לוחמינו, בדומה לרוב גדול בכל חלקי החברה הישראלית. ובניגוד לאחרים שאתה פוטר מהצורך לשרת את המדינה בשעתה הקשה, חלק מהמפגינים הם הלוחמים עצמם".