2 צפייה בגלריה
אחמד גדיר
אחמד גדיר
"רק בנס יצאנו בחיים מהאירוע הזה". השוטר אחמד גדיר
(באדיבות דוברות מרחב העמקים)
בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (חמישי) עונש כבד של עשר שנות מאסר על מוניר יוסף, שירה לעבר שוטרים ברובה M-16 בזמן שנמלט מהם. זאת לאחר שהורשע בעבירות של ירי מנשק חם, חבלה בכוונה מחמירה ועוד.
בספטמבר 2020 שוטרי משטרת נצרת הבחינו במכונית נוסעת במהירות לכיוון צומת המוביל. באותו רגע דווח על ירי לעבר בית שבוצע מרכב שענה לאותו תיאור. "קיבלנו דיווח על ירי לעבר בית בכפר ריינה שליד נצרת, הגענו לבית ואספנו ראיות ועדויות ראשונות והבנו שמהבית נמלט רכב מסוג מאזדה. באותו רגע התחלנו במצוד אחר הרכב", שחזר מפקח אחמד גדיר, קצין סיור במרחב העמקים.
"לאחר עשר דקות זיהיתי את הרכב החשוד במרכז ריינה, כשהוא בנסיעה לא שגרתית ומתחיל בבריחה מהכפר לכיוון צומת המוביל. אני ביצעתי מרדף אחר הרכב מתוך הבנה שמדובר שנמצאים בו אנשים חמושים. בסופו של דבר הגעתי אליו אחרי שהוא ביצע תאונת דרכים. כתוצאה מהתאונה הוא חסם את הכביש ונוסעת תמימה נתקעה אחריו. הוא יצא מהרכב עם M-16, זיהה אותנו והחל לירות לכיוון שלנו", סיפר השוטר.
2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בנצרת
בית משפט השלום בנצרת
בית המשפט בנצרת
(מתוך אתר בתי המשפט)
גדיר הוסיף: "לא ידעתי שיש אזרחית ברכב והתחלתי להשיב ירי לעבר מקור האש. תוך כדי הירי אישה צעקה וביקשתי מהשוטר שהיה לצדי שיחפה עליי. אני רצתי לעבר האישה וחילצתי אותה, לקחתי אותה לחומה גבוהה והנחיתי שלא תקום עד לסוף האירוע. הזעקתי תגבורת וראיתי שהוא מתחיל להימלט רגלית ותוך כדי מבצע ירי לאחור. עצרנו אותו אחרי חצי שעה של סריקות ופצצות תאורה. כשמצאנו אותו, הוא היה עם ה-M-16 עליו וכדור בקנה. רק בנס יצאנו השוטרים והאזרחית בחיים".
"אפילו בצבא לא חוויתי ירי לכיווני ודווקא כשאני שוטר אני מוצא את עצמי בזירת ירי מורכבת, כשאזרחית תמימה נקלעת למרכז זירת הירי, ובהחלטה מהירה חילצתי אותה והצלתי את חייה תוך כדי ירי", סיכם גדיר.
עו"ד אוהד כהן, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון, אמר כי "מדובר במקרה חריג בחומרתו, ונחצו כל הקווים האדומים כשהנאשם ירה לכיוון השוטרים בכינון ישיר ומטווח קצר".
"גזר דין זה צריך להוות תמרור אזהרה לכל החוטאים בעבירות נשק בכלל ובמיוחד כאשר מבוצעות נגד שוטרים", אמר השופט ג'ורג' אזולאי. "יש להעביר מסר חד וברור לעבריינים נוספים לבל יחשבו לירות לעבר שוטרים המבקשים לעוצרם. עבירות הנשק הפכו כבר מזמן לרעה חולה אשר הסלימה כאשר האש הופנתה לעבר האמונים על השמירה ועל הסדר הציבורי ועל אכיפת החוק".