המשפט החוזר של רומן זדורוב התחדש
(צילום: שמיר אלבז)

בבית המשפט המחוזי בנצרת החל הבוקר (שלישי) שלב ההוכחות במשפט החוזר של רומן זדורוב, שהואשם בשנית ברצח הילדה תאיר ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין, בדצמבר 2006. היום מעיד ראש צוות החקירה המקורי בתיק, ניצב משנה יורם אזולאי. הפרקליטות זימנה עדים נוספים - רובם קשורים לגביית הודאותיו של זדורוב, אולם לא ברור אם שאר העדויות יישמעו היום. אמה של תאיר, אילנה ראדה, הגיעה לדיון והתפרצה לדבריו של החוקר, היא כינתה אותו "נבלה", וטענה: "באתי כי קיוויתי שיתחיל משהו אחר, אבל אני רואה שפה מתחיל שקר חדש. יורם אזולאי הוא השקרן הראשי. אנחנו שוקלים כעת להגיש נגדו תלונה במח"ש".

המשפט של רומן זדורוב - כתבות נוספות

מי שעוד הגיעה הבוקר לבית המשפט בנצרת היא בת זוגו של זדורוב, אולגה, שנמנית בין עדי התביעה במשפט החוזר. זדורוב ישבה מאחורי בעלה, ולאחר שהשופטים הבחינו בה, ביקשו ממנה לצאת מהאולם.
5 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי, היום
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
רומן ואולגה זדורוב מגיעים לדיון הראשון במשפט החוזר לרצח תאיר ראדה
רומן ואולגה זדורוב מגיעים לדיון הראשון במשפט החוזר לרצח תאיר ראדה
השופטים הרחיקו את אולגה זדורוב מהמשפט החוזר, מכיוון שהינה עדת תביעה. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
בעת הרצח היה אזולאי ראש מחלקת התשאול בימ"ר צפון, בדרגת רפ"ק. הוא ניהל את חקירת הרצח, ובין היתר את החקירות של הגורמים השונים בבית הספר – מורים, תלמידים, עובדים ועוד. בעת החקירה, הצטמצמה רשימת החשודים - עד שבסופו של דבר הגיעו החוקרים לזדורוב.
סנגורו של זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, ביקש לחקור את נצ"מ אזולאי במשך חמש ישיבות - והכריז כי "בשלב זה תחליט הפרקליטות לבטל את כתב האישום". השופטים, בראשותו של סגן הנשיא אשר קולה, ביקשו שישתדל לסיים את החקירה הנגדית כבר היום - אך הלוי איים שלא יתחיל לחקור אם לא יקבל אישור לחמש ישיבות, או שיעתור לבית המשפט העליון. "תוך חמש ישיבות אני אראה לכם שאפשר לזכות אותו", אמר הלוי והזכיר כי עד המפתח בתיק 4000, אילן ישועה, נחקר במשך 33 ישיבות במשפט נתניהו.
דיון במשפט החוזר של זדורוב: הדיווח של כתבנו אחיה ראב"ד
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)

בפתח העדות סיפר נצ"מ אזולאי כי כשהגיע לזירה השירותים שבהם נרצחה ראדה היו סגורים. "אחיה של המנוחה ניסה להיכנס", טען. אמה של תאיר, אילנה, התפרצה לדבריו: "תשאיר את הילדים שלי מחוץ לסיפור, אל תהיה נבלה". עו"ד הלוי טען כי זו פעם ראשונה שהוא שומע את הטענה שהאח ניסה להיכנס לזירה.
התובעת, עורכת הדין שרון הר ציון, פירטה בנאום הפתיחה את פרטי כתב האישום, והתייחסה גם לסערה הציבורית סביב תיק החקירה. "בהיעדר מניע נראה לעין, מן הרגע הראשון עלו שפע תיאוריות והשערות כי הרצח בוצע על ידי גורמים שונים. על רקע זה צצו כפטריות לאחר הגשם, לאורך כל החקירה והמשפט ואף שנים רבות לאחריו, 'עדים' לעת מצוא. חלקם אזרחים מודאגים שניסו למסור פרטים לטובת החקירה, חלקם 'בלשים' חובבים ואחרים, שבאופן זדוני העבירו מידע כוזב, מטעמיהם שלהם". הסנגור הפריע לא פעם לנאומה של התובעת - והוזהר על-ידי השופטים.
עורך דינה של אילנה ראדה, מוטי טימסית, ביקש לאפשר לה לשאת דברים בפני בית המשפט, בקשה שנדחתה על ידי ההרכב. "15 שנים היא תחת העול הנורא של הספק שלא נותן לה לנוח", אמר.
5 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
"תוך חמש ישיבות אפשר לזכות אותו". הסנגור הלוי
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
יורם אזולאי בבית המשפט
יורם אזולאי בבית המשפט
ניצב-משנה יורם אזולאי בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
בעדותו של אזולאי במשפט המקורי, בשנת 2007, הוא סיפר כי החשד הראשון התעורר כאשר זדורוב התקשה להסביר היכן הבגדים שלבש ביום הרצח, ובהמשך גילה שהשליך את מכנסי העבודה שלבש. מה שעוד הגביר את החשד בקרב החוקרים הייתה האמירה של החשוד לאשתו על "ילדה שנפלה בשירותים", בשלב שבו עדיין לא היה מידע על גורלה של ראדה.
שמו של אזולאי גם עלה ב"משפט שלאחר המשפט", ונטען נגדו כי הוא היה זה שמסר לזדורוב את הפרטים המוכמנים שידע על זירת הרצח. בשלב מסוים אף איימו במשטרה לפעול נגד מפיצי השמועות נגדו בדרכים משפטיות. עו"ד ירום הלוי, המייצג את זדורוב, צפוי לנצל את החקירה הנגדית ולנסות להוכיח כי המידע אכן נמסר למרשו על ידי חוקריו, ולא היה בידיו כמי שביצע את הרצח – כפי שטענו השופטים בערכאות השונות עד כה.
5 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה
כפי שמתוכנן כעת, המשפט צפוי להימשך בקצב של שני דיונים בשבוע במשך שמונה חודשים, עד יוני 2022. לאחר מכן אמור בית המשפט לצאת לפגרת קיץ. עדיין לא ברור אם יהיה די בכך לשמוע את כל העדים - שמספרם מגיע ל-167. ברשימה 168 עדים, אולם אחד מהם, שהיה קצין מז"פ בעת הרצח, נפטר מאז. בין העדים שצפויים להגיע לבית המשפט גם אולה קרבצ'נקו (א"ק). במהלך השנים עלה שמה כמי שנחשדה בביצוע הרצח, בין היתר על ידי סנגוריו של זדורוב. היא אמרה לאחרונה כי היא שמחה על ההזדמנות לעלות לדוכן העדים ולהזים את הטענות כלפיה.
פורסם לראשונה: 09:18, 12.10.21