3 צפייה בגלריה
עמרי פלד ומאי ברק
עמרי פלד ומאי ברק
"החלטה ביזיונית". עמרי פלד ומאי ברק
בעקבות החלטת הממשלה, הלילה מחצות (בין שני לשלישי) ייסגר נמל התעופה בן גוריון לכניסות באופן מוחלט, וישראלים רבים שנמצאים בחו"ל לא יוכלו לשוב ארצה. רבים מהם כעת אובדי עצות וזועמים על כך שההחלטה התקבלה ללא התראה שעשויה הייתה לאפשר להם לשוב ארצה בזמן.
שחר בר, המתגורר בשנתיים האחרונות בהולנד לצורך לימודי מינהל עסקים, היה צריך להגיע לישראל ביום שבת עם סיום לימודיו ולהתחיל התמחות. כשגילה אמש (יום א') שהממשלה החליטה לסגור את נמל התעופה גם עבור ישראלים ניסה לבדוק אם יש לו אפשרות כלשהי לחזור לפני עוצר הטיסות, אך מאמצו עלו בתוהו.
3 צפייה בגלריה
שחר בר
שחר בר
יישאר בהולנד בלי חוזה שכירות. שחר בר
נתב"ג, הבוקר
(צילום: נדב אבס, שחר גולדשטיין)

אמו ענת סיפרה: "באירופה צריך להציג בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות לפני הטיסה, אחרת אי אפשר לעלות על המטוס. גם אם היה מקדים את בדיקת הקורונה הוא צריך להמתין 12 שעות לתוצאה". היא זעמה על ההתראה הקצרה שמנעה התארגנות. "זו פשוט חוצפה. אחרי שנה של מגפה החליטו על זה ביום אחד, כאילו אין עוד אנשים בעולם". בסוף השבוע גם יסתיים חוזה השכירות של שחר בדירה שבה הוא מתגורר, ועליו למצוא מקום מגורים לזמן לא ידוע.
בני הזוג עמרי פלד ומאי ברק טיילו בחמשת החודשים האחרונים בחו"ל לאחר שירותם הצבאי. הם קנו כרטיס טיסה ל-31 בינואר, אך התבשרו כי לא יוכלו לשוב בזמן. מאי אמורה להתחיל מכינה ללימודי רפואה, וכעת היא תחמיץ את תחילת הלימודים. "ההחלטה הזו של הממשלה בהתראה כה קצרה היא ביזיונית", התרעם עמרי. "גם אנשים שכבר החלימו מקורונה או התחסנו - אין סיבה למנוע מהם להגיע, אין בזה היגיון".
דניאל וילנה טסו לרוסיה לנסיעת עבודה ותכננו לשוב לישראל ביום שישי, בזמן לקבל מנה שנייה של החיסון לקורונה. כעת הם חוששים שיקבלו את הזריקה באיחור, מה שעשוי לפגוע ביעילות החיסון. "לסגור את השמיים לחמישה ימים זה גובל בבדיחה, הרי ידוע שכדי למנוע התפשטות של מוטציה או כל איום אחר צריך לסגור לתקופה יותר ארוכה", אמר דניאל והוסיף: "מה הממשלה עשתה בצעד הזה? אין בו היגיון ובסיס מדעי. זה עצוב, עשו פה מסע בחירות על חשבון אזרחים".
3 צפייה בגלריה
דניאל וילנה
דניאל וילנה
"אין היגיון בהחלטה". דניאל וילנה שנתקעו ברוסיה (מימין)
דוד, לוחם המשרת בצה"ל כחייל בודד, טס לבקר את משפחתו בארה"ב אחרי שנה שלא ראה אותה. כעת הוא לא יכול לחזור ארצה לשירות הצבאי ונמצא באי-ודאות. "כרגע הכול מעורפל לגבי הטיסה", סיפר דוד. "לא מודיעים לי כלום מחברת הטיסה, וכל פיסת מידע אני צורך מהחדשות. אין למי לפנות, לא מסבירים לנו מה לעשות".
לדבריו, מדובר בהחלטה פזיזה. "אם המוטציה באמת יותר מסוכנת, אז היא כבר נמצאת שם. וגם ככה הם אישרו חוק שכל מי שטס חייב להציג בדיקה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה", אמר.
ולא רק ישראלים ותיקים יאלצו לדחות את הטיסה שלהם. השבוע אמורים היו לעלות לישראל כ-800 עולים. עד מחר בחצות ייקלטו 187 עולים, בניהם עולים מאוקראינה שינחתו בישראל במהלך היום. אך בינתיים עלייתם של יותר מ-600 עולים תידחה, גם אם כבר רכשו כרטיס טיסה ומילאו את כל המסמכים כדי להשלים את עלייתם ארצה.
פורסם לראשונה: 23:22, 24.01.21