יו"ר מפלגת "זהות" וחבר הכנסת לשעבר משה פייגלין עורך מפקד להחתמת מאות מתפקדים חדשים לליכוד במטרה לחזור ולהתמודד לרשימה לכנסת - ומעורר מחלוקת פנימית במפלגה. ל-ynet נודע כי בעוד חלק מחברי הליכוד תומכים במפקד ומעודדים את פייגלין לחזור ובראשם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בכירים אחרים בצמרת המפלגה מנסים לבלום את כניסתו. "נתניהו מעוניין עכשיו לערבב את הקלפים", אמר גורם בליכוד. "זאת הסיבה שהוא מקדם בברכה את פייגלין, מתוך מחשבה לפנות לאלקטורט נוסף שמזוהה איתו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו משה פייגלין מסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו משה פייגלין מסיבת עיתונאים
יו"ר הליכוד תומך. נתניהו ופייגלין במסיבת עיתונאים בבחירות לכנסת ה-22
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת נואם באירוע להצגת חזונו
ניר ברקת נואם באירוע להצגת חזונו
מתנגד לחזרתו של פייגלין. ברקת
(צילום: מוטי קמחי)
בשבועות האחרונים השיק פייגלין אתר התפקדות חדש, ועל פי הנתונים המופיעים בו הצטרפו עד כה למפלגה כבר כמה מאות מתפקדים, חלקם חדשים וחלקם ידועים כמי שהיו בעבר במפקד של פייגלין בתקופה שבה היה בליכוד. נציגיו של פייגלין נפגשו ושוחחו בימים האחרונים עם רבים מחברי הכנסת במטרה לגייס תמיכה. לפי גורמים בליכוד, מבין המתנגדים לחזרתו של פייגלין נמצא ח"כ ניר ברקת, שנחשב מועמד מוביל לרשת את נתניהו ביום שאחרי לכתו. עם זאת הוא טוען כי הוא מברך על התרחבות המפלגה.
המחלוקת בליכוד מתחדדת על רקע תיקון בחוקת המפלגה שנועד להרתיע פורשים פוטנציאליים מקרב חברי הכנסת המכהנים, ולמנוע את פיצול הליכוד. לפי התיקון, מי שיפרוש מהתנועה לא יוכל לחזור אליה במשך שמונה שנים. צעד זה עשוי להשליך גם על התמודדותו של פייגלין שעזב את המפלגה אך לא מזמן, ועלול להותיר אותו מחוץ לרשימה. ביום חמישי תתכנס מזכירות הליכוד להעביר את התיקון, ונתניהו מעוניין להוסיף אפשרות להחרגה שתסייע לפייגלין.
"המציאות 'צועקת' למנהיגות של תוכן, משמעות, מטרה ודרך ברורה – מנהיגות שתשיב לחיינו את מימד המשמעות והצדק, את יסוד האמונה והחירות", נכתב באתר של פייגלין המעודד התפקדות. "הגיע הזמן לחזור גם לפוליטיקה. לאחר התלבטות ארוכה ובחינה מעמיקה הגעתי למסקנה שכשהמטרה היא מנהיגות לאומית, הכלי הנכון לפעול מתוכו חוזר עכשיו להיות מכשיר המנהיגות הטבעי של המחנה הלאומי – כלומר הליכוד".
ההסכם בין נתניהו לפייגלין בבחירות לכנסת ה-22
(צילום: ליהי קרופניק)

גולת הכותרת של פייגלין בבחירות בהן השתתף הייתה תמיכתו בלגליזציה של קנאביס רפואי. התבטאויותיו הרבות בנושא, אנשים מוכרים שגייס למאבק וניהול מצוין של הקמפיין ברשתות החברתיות הכניסו את המערכת הפוליטית לסחרור. קרנו של פייגלין עלתה, נושא הלגליזציה עלה לסדר היום הציבורי והתקשורתי וראשי המפלגות, בהם נתניהו, אף הביעו תמיכה בנושא והבטיחו לקדמו. עם זאת, בתוצאות האמת פייגלין שקיבל בסקרים 7 מנדטים - לא עבר את אחוז החסימה. מפלגתו, "זהות", קיבלה 2.73% מהקולות ומצאה את עצמה מחוץ לכנסת ה-21.
בבחירות לכנסת ה-22 החליט פייגלין לפרוש מהמרוץ לאחר שהגיע להסכם עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שהכריז במסיבת עיתונאים משותפת שבעקבות ההסכם תובא לכנסת הבאה חקיקה ללגליזציה של קנאביס רפואי. הוא אמר לפייגלין שהוא רואה אותו כשר בממשלתו. כמה ימים אחר כך אושר ההסכם סופית על ידי מתפקדי "זהות". 1,165 הצביעו בעד ו-319 התנגדו. עם זאת, הממשלה לא קמה, וההבטחות לפייגלין הפכו ללא רלוונטיות.
לבחירות לכנסת ה-23 הודיע מראש שלא יתמודד. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה של זהות. היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי". הוא הוסיף: "מתוך התודעה הקיימת, אין לשום צד פוליטי פתרונות של ממש לשום אתגר מהותי שבפניו ניצבת כיום החברה הישראלית. לא בכלכלה, לא בביטחון ולא בבריאות. לא נקבור את היהלום שלנו בביצה הטובענית של מרחב הימין והשמאל. אנחנו כאן בשביל עם ישראל, לא בשביל הפוליטיקה".