3 צפייה בגלריה
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
רס"מ אליהו אלקשווילי ז"ל
לוחם היס"מ, רס"ר אלי (אליהו) אלקשווילי (31), נהרג בצהריים (רביעי) בתאונת אופנוע בכביש 89, סמוך ליישוב צוריאל שבגליל המערבי, אחרי שמסיבה לא ברורה סטה מנתיב נסיעתו והתנגש בסלע.
3 צפייה בגלריה
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
"היה ראש צוות ואדם מוביל ביחידה". אלי אלקשווילי ז"ל
אלקשווילי, תושב מגדל העמק ובמקור מקריית ים, הותיר אחריו הורים ובני משפחה, רעיה (שירלי) וילדה בת 5. הוא היה לוחם ביחידת יס"מ גליל במשטרה ונהרג בזמן שנסע בחזרה ליחידה מיום קהילה חינוכי שאותו הוביל שעה קלה קודם לכן בבית ספר יסודי בכפר חורפיש.
"הוא אחד הלוחמים היותר מקצוענים, מצטיינים ואהובים שלנו", העיד עליו בכאב נצ"מ ויקטור בוסקילה, מפקד מרחב גליל. "רק זמן קצר קודם לכן הוא סיפר לילדים בבית הספר בגאווה על עבודתו ותחושת השליחות. הוא הציג בפניהם את האופנוע שלו ונתן לכל ילד וילד להצטלם לצד האופנוע בסבלנות ובהרבה אהבה, שאפיינו את אישיותו".
3 צפייה בגלריה
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
רס"מ אלי אליהו אלקשווילי
"נתן לכל ילד וילד להצטלם לצד האופנוע בסבלנות ובהרבה אהבה". רס"מ אלי אלקשווילי
לבוסקילה ואלקשווילי היכרות קרובה, בת שמונה שנות שירות משטרתי. "הוא שוטר ותיק ששירת גם כראש צוות והיה אדם מוביל ביחידה. את ההודעה על פציעתו הקשה של רוכב אופנוע משטרתי קיבלנו בסמוך לשעה 11 בבוקר. לא היה ברור בהתחלה מה מצבו של הנפגע וזהותו ומיד הגענו לזירה. עוד בשטח לצערנו נקבע מותו ולא היה אפשר להציל אותו. אנחנו עוד מנסים להבין מה קרה שם".
הלווייתו של אלקשווילי תיערך מחר ב-11:00 בבית העלמין מגדל העמק, ודרגתו תועלה לדרגת רס"מ. מפקדו, נצ"מ בוסקילה, ספד לו וסיפר: "הסמל של יס"מ גליל זו גאוות היחידה והאחווה בין הלוחמים. זו יחידת לוחמים שערך החברות בה זה מעל הכול. כל חבריו לצוות עומדים אחד למען השני, אחרת לא יצליחו במשימות הקשות שמוטלות עליהם".
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה לא יכלו להצילו ומותו נקבע במקום. "כשהגענו למקום ראינו את הרוכב שוכב בצד הכביש כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מפגיעה רב מערכתית", תיארו ערן בנימני וגיל עד בנחמו, חובשי מד"א. לדבריהם, "מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".