ראש העיר רומא וירג'יניה ראג'י חשפה היום שאנשי הפשע המאורגן תכננו להתנקש בה ולרצוח גם את בני משפחתה, בגלל מאבקה במשפחות הפשע בבירת איטליה.
ראג'י בת ה-42, חברת התנועה האנטי-ממסדית "חמשת הכוכבים", נבחרה לתפקיד בשנת 2016 ותרוץ בשנה הבאה לכהונה נוספת. היא האישה הראשונה שמכהנת כראש העיר רומא.
2 צפייה בגלריה
וירג'יניה ראג'י ראש העיר רומא
וירג'יניה ראג'י ראש העיר רומא
וירג'יניה ראג'י ראש העיר רומא
(צילום: רויטרס)
בראיון בטלוויזיה האיטלקית סיפרה ראג'י שמשנת 2018 היא נמצאת על הכוונת של משפחת הפשע המושמצת קזמוניקה, מכיוון שהורתה להרוס חלק מהווילות שבנתה המשפחה בניגוד לחוק. כתוצאה מכך היא מקבלת ליווי משטרתי. "נודע לנו שהם תכננו מתקפה נגדי ונגד המשפחה שלי", אמרה, ולא הוסיפה פרטים נוספים.
ראש העיר אמרה שבנוסף היא נאבקה במשפחות פשע אחרות שפועלות בעיר, כמו משפחת ספאדה שנמצאת בשכונת אוסטיה שנמצאת על גדות נהר הטיבר ומשפחת מרנדו מסן בזילו, שנמצאת בפרבריה המזרחיים של בירת איטליה.
2 צפייה בגלריה
וירג'יניה ראג'י ראש העיר רומא
וירג'יניה ראג'י ראש העיר רומא
ראג'י החודש בפסטיבל הסרטים של רומא
(צילום: AFP)
"יש מקומות ברומא שבהם אנשים מתקרבים אליי ואומרים לי להמשיך להיאבק בהם, אבל אז הם מתרחקים מכיוון שהם מפחדים שהכנופיות יראו אותם", אמרה ראש העיר ראג'י בראיון לטלוויזיה האיטלקית.
הכהונה של ראג'י נחשבת לסוערת. בשנותיה בתפקיד עמדו בפניה קשיים משפטיים, וכמה מהגורמים בשלטון המקומי נטשו אותה. ב-2018 ביטל בית המשפט אישום נגד ראג'י, שנטען ששיקרה על מינוי ראש לשכת התיירות בעיר – תפקיד שאותו קיבל אחיו של אחד מעוזריה הקרובים ביותר. התובעים ערערו על הזיכוי. בחודש הבא צפויה להתפרסם החלטה מעודכנת.